יש מספר חברים במפחת הדגמים הזו של הוסקוורנה. גם ב-250 אפשר למצוא את אותו מראה קלאסי עם הפנס העגול, יחידת המיכל הייחודית ואזור הזנב הנקי. רוב העיצוב זהה לזה של אחיו הגדול, והמידות מרגישות דומות אף הן. הבדל בולט מול ה-125 הם החישוקים היצוקים לעומת החישורים בגלגלי ה-125. אין עוד אופנוע 250 מיצרנית בולטת שמתחרה בקטגוריה הזו מבחינת המראה או הוייב שמשדר ההאסקי. יש כאן פנייה ברורה לאלו שמחפשים אינדיווידואליות.
וכן גם כאן יש את בתי המתגים המוארים בחושך, ואת תאורת ה-LED מסביב ועוד דברים שאנחנו מכירים משאר בני המשפחה הזו. להבדיל הוסקוורנה סוורטפילן 250 הוא התוספת החדשה ביותר למשפחת דגמי הניאו-רטרו-סקרמלבר של החברה. ואם שדגם ה-125 מיועד לרוכבים מתחילים או עירוניים, ה-250 מיועד לכאלו שרוצים כבר יותר כוח, אבל מעדיפים נפח נמוך יותר מ-300 סמ”ק אולי משיקולי ביטוח. הבדלי המחיר בין השניים קלים מאוד ועומדים על כ-2,000 שקלים. כך שגם ה-250 הזה, נגיש מאוד מבחינת המחיר ויתאים לצעדים ראשונים בתחום.
על ההנעה מופקד סינגל המפיק 31 כ”ס. ביחד עם ששת ההילוכים בתיבה מתקבל אופנוע עם תאוצה מצוינת כבר משיחרור המצמד. ואפרופו מצמד הסוורטפילן מצויד בקלאץ’ המדמה פעולתו של קלאץ מחליק וממזער את הקפיצות בהורדת הילוך לא מתוכננת. בשביל לעצור יש כאן קליפר קדמי רדיאלי עם ארבע בוכנות ודיסק גדול של 320 מ”מ מתוצרת חברת הבת של ברמבו (בייברה). התוצאה היא יכולת עצירה אדירה עבור אופנוע קל שכזה. ה-ABS שמיוצר על ידי בוש, מנתק את המערכת על הגלגל האחורי במצב סופרמוטו ומאפשר להחליק את האחורי גם תחת בלימה.
בכל הקשור למתלים גם כאן אפשר למצוא מתלי WP מסדרת אייפקס. מלפנים מדובר במזלג הפוך בקוטר של 43 מ”מ וזהו עוד רכיב שמטפל בכוחות כאן בקלות. המתלה האחורי מתחבר ישירות אל הזרועה האחורית היפיפייה ללא לינק מכל סוג. עוד פרטים חשובים הוא מיכל הדלק שגם כאן עשוי פלסטיק עמיד בפניי מכות קלות ועליו יש סבל ייעודי לדגם ושימוש מאוד. על אופנוע המבחן תיק מגנטי המתחבר למנשא הזה שהתגלה כשנוח מאוד לשימוש יום יומי מחד ואינו פוגע במראה הייחודי מאידך.
המבנה המינימליסטי והתחושה שמדובר שאופנוע קל וידידותי מאוד. הכידון ממוקם לפנים ודורש רכינה קלה לפנים. מרגיש קצת פחות סקרמבלרי מהבחינה הזו, אבל בהחלט מוסיף תחושת שליטה על הנעשה מלפנים. אפשר להגיד כבר עכשיו, העיצוב הסופר מוצלח הזה של קיסקה, משתלב היטב עם המכלולים שיש כאן. כך מתקבל אופנוע שכיף להסתכל עליו מכל זווית. וגם, כזה שמתגלה כמהנה מאוד לרכיבה.
על הכביש מתקבלת תחושה ספורטיבית מאוד. המנוע לדוגמא עובד היטב כבר מסל”ד נמוך אך מי שרוצה למהר מאוד ימשוך את הסינגל הזה עד גבול הסל”ד וידאג להישאר בשליש העליון של סקאלת המהירות. נגן על תיבת ששת ההילוכים המדויקת, השאר את הסל”ד מעל 6,000 ותגלה תגובות, צלילים ותחושות מעוררות. מצד שני, אם מדובר ברכיבה ארוכה מאוד בקו ישר, תגלה שהתאבה לטורים פחות מתאימה למשימות תיור. המתלים מצידם מתמודדים בקלות עם מה שמשליכים לעברם הסוורטפילן 250 והכביש. הכיול מרגיש קשוח במידה, ושני הגלגלים דבוקים היטב לקרקע.
קל מאוד להרגיש בנוח ולהתמצא עליו. תנוחת הרכיבה מצוינת לתנועה מהירה בתוך תנועה צפופה בעיר ומחוצה לה. בדרכים מתקפלות היא מאפשר לרכון קדימה בטבעיות, ולהתאים את מנח הגוף לתקיפת פיתולים. ההנאה באופנוע קל, עם מכלולים טובים, ומנוע שיודע לזוז בקצב הנכון, מתגלה כגדולה מאוד. המימדים הצרים באיזור חביקת הברכיים גם תורמים לתחושת השליטה האבסולטית ולהנאה הזו.
בשורה התחתונה זהו אופנוע עם שני מאפיינים ברורים מאוד. קודם כל העניין העיצובי בולט פה. כזה שמשדר עכשיו אבל לא שוכח את פעם. התוצאה היא אופנוע שמושך שוב ושוב את העין. של הרוכב והסביבה. אלגנטי מבלי להיות חמור סבר. כוחני מבלי להיות אגרסיבי. מצד שני המכלולים וההנדסה כאן מדברים בשפה של מהירות וכוח. אפשר לרכוב איתו לאט כל היום, אבל גם הסוורטפילן הזה אוהב שדוחקים אותו לקצה ולוקחים אותו לרכיבה שכולה משחק והנאה.
הוסקוורנה סוורטפילן 250
מנוע: סינגל, 248 סמ”ק
הספק: 31 כ”ס ב-9,000 סל”ד
מומנט: 2.44 קג”מ ב-7,250 סל”ד
תיבת הילוכים: 6 היל’ משקל (יבש): 154 ק”ג
בסיס גלגלים: 135.7 ס”מ
מחיר: 28,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו