בכל מטה של יצרנית אופנועים גדולים מכירים את החומר הזה ודנים בו. מהי האופנוענות החדשה, או במילים אחרות איך פונים לדור חדש של אופנוענים. הסיבות והצרכים המשתנים, מחייבים גישה שונה, רעננה כזו שתפנה לקהל עדכני ורחב.
את המשימה הזו, הטילה יצרנית האופנועים הוסקוורנה על ג’רלד קיסקה, מהמעצבים היותר משפיעים בתחום הדו”ג היום. “הוסקוורנה זה מותג שתמיד מסתכל קדימה, בעל רוח חלוצית אמיתית”, מצהיר קיסקה. הוא מתייחס בין השאר להזדמנות לחקור ולעצב אופנוע כריזמטי עם משיכה לקהל גדול ואופנתי.

את ההיסטוריה הענפה של הוסקוורנה זיקק קיסקה לסוורטפילן (חץ שחור). סדרת אופנועים בנפח מנוע שמתחילה ב-125 סמ”ק ומטפסת ברמות הנפח משם. “עיצוב סקנדינבי מייצר עיצוב פונקציונאלי ונצחי”, אומר קיסקה. ובהחלט ניתן לראות שהעיצוב של הסוורטפילן, לא ממש דומה לשום דבר.

גם החלקים המכניים חושפים הקפדה על פרטים של פיסול תעשייתי. קיסקה הבין שיש הרבה מאוד אנשים שבוחרים בדו”ג מסיבות מובנות של עומס, בעיות חנייה וכו’. אלו מבקשים לא רק את היכולת לחתוך את התנועה, אלא גם משהו שונה ומיוחד. הגדרה ניאו-רטרו ממש מתבקשת כאן, כשהדגמים האלו מתרגמים נקודות קלאסיקות לטכניקות מודרניות.

הקווים ברורים ועדכניים, טכנולוגיה מעשית מייצרת מינמליזם וניחוח פרימיום. אופנוע אמיתי הוא תמיד כזה שעודד אורח חיים חופש, משוחר ואולי אפילו מתריס. האופנוע הזה, פונה לדור החדש של האופנוענים. ואפילו, מייצר אורך חיים אופנועני חדש. שונה בבירור מהמצוי סביב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו