רכיבה ראשונה: הוסקוורנה סוורטפילן 125 (A2)

הוסקוורנה לוטשת עיניה אל הכביש אבל לא שוכחת את העבר שלה בשטח. כל זה עם עיצוב ניאו-רטרו שקשה להישאר אדיש אליו בגרסה המיועדת לאלו שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום

הוסקוורנה סוורטפילן 125 נראה יוצא דופן בסביבה, הוא מוקפד ואיכותי, הוא משדר תדר עדכני ומושך. הוא לא נראה כמו אופנוע 125 מהשורה. כאמור, לא מעט אנשים התעכבו, שאלו, התעניינו. אף אחד מהם לא האמין שמדובר באופנוע עם נפח קטן, ועוד אחד שמיועד למתחילים למעשה.

עוד מאוברדרייב >>>

אפשר להבין, כשמסתכלים עליו מקרוב. פנים אל פנסים. הוסקוורנה ידעו שהם ממציאים את עצמם מחדש אל תוך רחובות העולם. הם גם ידעו שהחלוקה הקלאסית, עליה ילדים כמוני גדלו, עברה מן העולם. התיישנה. הפכה לא רלוונטית. כשאני התחלתי לרכוב לפני יותר מ-30 שנה החלוקה הייתה ברורה. או שאתה בחור של אופנועי ספורט מוטי כביש, או שאתה טיפוס של שטח. וביננו, בזמנו לא היו יותר מדי אפשרויות. כולנו מצאנו את עצמנו על TS בסופו של דבר.

את כל אלו ג’רלד קיסקה ידע היטב. הוא ידע שהטעם של הדור הזה מתוחכם יותר. הוא ידע גם שאנשים בסופו של דבר יתאיישו מלעמוד בפקקים ולחפש חנייה. והוא ידע שאלו, ירצו יותר מסתם אופנוע או קטנוע. זה מה שהוא נתן להם. ניאו-רטרו אפשר לקרוא לזה במונחים יבשים. בפועל זו עבודת עיצוב שמשלבת בתוכה ישן וחדש. מערבבת בין עולמות כביש לשטח, עוטפת את המכאניקה בשפה חדשה.

מהצד המכאני יש כאן סינגל בנפח 124 סמ”ק המייצר קצר פחות מ-15 כ”ס – תקרת ההספק של קטגורית הרישיון A2. זה מנוע אובר-סקוור, כפול גלי-זיזים, תאב סל”ד, שעיקר כוחו מצוי במחצית השנייה של קשת הסל”ד. הכוח עובר לתיבת הילוכים בעלת 6 יחסי העברה קצרים שמשפיעים לטובה על התאוצה והזריזות. לשלדת מסבך הצינורות מחובר מלפנים מזלג WP אייפקס בקוטר 43 מ”מ ומאחור מונושוק מאותה הסדרה עם אפשרות לכיוון עומס הקפיץ. קליפר רדיאלי של בייברה, על דיסק בקוטר 320 מ”מ, אחראים על הבלימה מלפנים. עוד פרט מעניין במפרט של הוסקוורנה סוורטפילן 125 מתייחס לאפשרויות הנוגעות ל-ABS. במצב סופרמוטו, פעולת המערכת על הגלגל האחורי מבוטלת – לטובת שעשועים כאלו ואחרים.

אחרי שמפסיקים להסתכל אפשר לעלות ולהתחיל לרכוב. הדבר הראשון שבולט כאן זו תנוחת הרכיבה שפוגעת בול לז’אנר הזה. המושב לא גבוה, הרגליים עם כיפוף מינימלי לאחור, רכינה קלה לפנים אל הכידון הגבוה והרחב. אידיאלי בעיר, יעיל מחוצה לה. הדבר השני שברור כאן, זה שהמכלולים והשלדה הזו, יכולים לעמוד בעומסים גדולים בהרבה, מאלו שמייצר הסינגל הזה.

אם זה על כבישים שבור עירוני, או בהטייה חריפה, בלימה על גבול האחיזה או כל סיטואציה אחרת – הוסקוורנה סוורטפילן 125 נותר די אדיש. הרכיבים הבשרניים כאן, לא ממש מתרגשים מכלום. כמה מדרגות, מדרכה גבוהה, או אפילו קטע שטח מזדמן כאמור, לא ממש מרגשים אותו. זה מתחיל עם היגוי זריז במידה ויציבות כיוונית מצוינת. ממשיך עם עוצמת בלימה טובה ופעולה לינארית של הבלמים. ולא נגמר ביכולת של אמצעי השיכוך לבלוע את מה שיש לדרך להציע, מבלי לנוע מהנתיב הנבחר. וכן, בגלל אותם חישוקים, היכולת הזו מקבלת משמעות נוספת. עם מהלך מתלים של 142 מ”מ זה לא אופנוע שטח. כן אפשר לחקור שבילים ולנשום אוויר נקי ולמלא את העיניים בירוק אם חפצים בכך. המנוע עצמו, עובד חלק ועגול בכל סל”ד, ובשביל לזוז מהר מבקש לעלות אל מעבר ל-5,000 סל”ד. שם תפעול מהיר וחלק של ההילוכים מייצר תאוצות ביניים טובות. בכביש הבינעירוני ניתן לשמור על קצב התנועה עם משיכת שני ההילוכים העליונים עד תומם.

בסופו של יום, זהו אופנוע שכולו עידן חדש. הוא מכוון לחיים המודרניים, לרוכב שמבקש קצת יותר. המראה הנכון, הסטייל הנורדי הזה. כל-כך בולט מחד ולא מתלהם מאידך. מרגיש ונראה מיוחד גם בזמן רכיבה וגם בעצירה. הקונספט הזה, הוא לא רק עיצובי. הוא מחלחל גם לאופן שבו מתפקד הכלי הזה. פותח בפני הרוכב שלו אפשרויות שונות, ועדיין יעיל מאוד ושימושי ביום יום. עבור אלו שעושים את צעדיהם הראשונים על שני גלגלים, הוא מציג נוסחה שלא קיימת בשום מקום אחר. כזו שיכולה לקסום גם למי שרק הגיע לגיל 16. וגם לאלו שמאסו בפקק, ועדיין רוצים להתנייד על משהו איכותי וייחודי.

מנוע: סינגל, 124 סמ”ק

הספק: 14.5 כ”ס ב-9,250 סל”ד

מומנט: 1.2 קג”מ ב-8,000 סל”ד

תיבת הילוכים: 6 היל’

משקל: 146 ק”ג

בסיס גלגלים: 135.7 ס”מ

מחיר: 25,960 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...