רכיבה ראשונה: ב.מ.וו S1000RR

ב.מ.וו מגדילים את גבולות מעטפת הביצועים של מכונת העל שלהם. התוצאה באופן מפתיע, לא מאיימת יותר וקלה – יחסית - לרכיבה

מכונת הסופרבייק של ב.מ.וו עברה חידוש מקיף בשנה שעברה. כעת ה-S1000RR נוחת אצלנו עם ביצועים טובים יותר, כאלו שמטשטשים עוד יותר את ההבדל בינו לבין מכונת מרוצים טהורה. מצד שני התפעול שלו קל יותר עם הבקרות האלקטרוניות העדכניות ביותר. התוצאה אפשר להגיד כבר עכשיו, שלמה מאוד, ונטולת פינות חדות.

עוד מאוברדרייב >>>

השינוי הבולט ביותר לעין הם הכנפונים הקדמיים, אבל יש עוד. החזית עוצבה מחדש לחלוטין, וגם כיסוי המושב הוחלף ועוד נגיעות. אבל הדרך רצה לנו, ומול מכונה כזו, כל מה שמעניין עכשיו הוא לעלות ולחוות את העוצמה והיכולת. הבימר מגיב בנביחה לתנועה ביד ימין. התגובה לידית ליניארית וקלילה, מרגישה עגולה מאוד ואף פעם לא מפתיעה. נוכח הכוח האדיר זה בהחלט ראוי לציון. בנוסף לארבעת מצבי הרכיבה המוגדרים כברירת מחדל, ישנם שלושה מצבי מרוץ פרו המאפשרים לרוכב לתפור אותם לפי טעמו. גם בלי לגעת באלו האחרונים, הבימר מציע מספיק וורסטיליות במצבים המקוריים לרוב הרוכבים בכביש הציבורי. ניתן לזהות בבירור את ההבדל במאפייני הכוח בכל אחד מהם, ועם הספק גבוה מבעבר ותקרת סל”ד חדשה, כולם חזקים מספיק בכדי להאיץ מהר מאוד למהירויות שהשתיקה יפה להן.

צילומים: תומר פדר, יצרן

התחושה על הכביש נטועה מאוד. וזו נקודה לחיוב לעומת הדור הקודם בו ההיגוי הרגיש קליל מאוד. הפרונט מרגיש נטוע, לא מאיים להניף את הקדמי בכל הזדמנות ונותן תחושה מצוינת בכל הקשור ליציבות כיוונית. גם בבלימה קשה מאוד לתוך פנייה יש תחושה ברורה של ביטחון ואחיזה. בב.מ.וו מספרים שהכנפונים החדשים מייצרים כוח הצמדה משמעותי ואולי זה בדיוק מה שגורם לתחושה הזו.

ואולי זה שלדת האלומיניום, שקבלה פתחים נוספים לאורכה בכדי לאפשר מעט גמישות צידית. ובכלל השינויים לכאורה מינוריים נמצאים בכל פינה פה ומביאים למשקל נמוך יותר לצד יתרונות אחרים על הדור היוצא. אפשר למנות כאן גם את העיצוב החדש ליחידת הזנב שכולל גם פתרון חכם עם תפס מובנה למצלמת גופרו (אופציה בתשלום).

אופנוע כל כך חזק עם מידות די קטנות, עלול להישמע כמו שמשהו שקשה לשלוט בו. לא כך הדבר. לפני הכל מערכות העזר לרכיבה קבלו כאן תוספת יכולת משמעותית. בין המשמעותיים שבעדכונים הוא חיישן זווית היגוי שמוסיף גם הוא את מצבו לשלל הפרטמטרים השולטים כאן בהכל. זה משפיע על היציבות בבלימה בכניסה לפנייה, באלחוש הבלמים בהטיה עוד לפני החלקה וגם אמור לשלוט בהחלקות כוח ביציאה מהפנייה. האפשרויות כאן רבות. רבות מכדי לדחוף ולגלות אותן על כביש ציבורי במסגרת רכיבה ראשונה שכזו.

מה שברור בכל פעולה כזו על גבי האופנוע המחודש על סף חדש הזה, זו התוצאה. וזה לגמרי מרגיש כמו משחק וידאו. היכולת האדירה מצב אחד, והיעילות על גבול הניתוק מהצד השני, הופכים את הרכיבה המהירה כאן לפשוטה מאוד, עבור כל סוג רוכב. ולא פחות חשוב, קלות התפעול והשימוש כאן, הופכת אותו ליעיל גם בכביש הציבורי, בשימוש נורמטיבי (יחסית).

ב.מ.וו לקחה את הפלטפורמה המוצלחת הזו לשיאים חדשים, מצמצמת את ההפרש שלה מיצרניות הסופרבייק המובילות. הדרך שלה לשם מוסיפה המון פרטים שיעילו לרוכב המקצועי על המסלול וגם יטיבו עם רוכב פחות קיצוני, כזה המשתמש באופנוע הסופרבייק שלו על הכביש הציבורי. היכולת להציף ביצועי על בכל רגע נתון, עם מעט מאוד מעורבות ומהמאמץ מהרוכב, היא משהו שצריך לחוות מיד ראשונה, בשביל להפנים אותה במלואה. כל אלו הופכים את הסופרבייק הזה, לאחד הנחשקים בשוק היום.

ב.מ.וו S1000RR פיור

מנוע: ארבעה ציל’, 999 סמ”ק

הספק: 207 כ”ס ב-13,750 סל”ד,

מומנט: 11.4 קג”מ ב-11,000 סל”ד

תיבת הילוכים: 6 היל’

בסיס גלגלים: 145.7 ס”מ

משקל (רטוב): 197 ק”ג

מהירות מרבית: 303 קמ”ש

מחיר: 164,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...