חברת קרסו מוטורס מודיעה הבוקר על התחלת שיווקה של הקפצ’ור E-TECH, הגרסה החסכונית וידידותית לסביבה של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, שתתחרה כאן בדגמים כמו יונדאי קונה, ניסאן ג’וק וטויוטה יאריס קרוס בגרסאות ההיברידיות שלהן. מדובר גם ברכב ההיברידי השני של רנו בארץ, המצטרף לדגם הארקנה ששיווקו החל כאן בקיץ האחרון, ובאופן מפתיע המחירון של צמד הדגמים זהה לחלוטין בגרסאות הבסיס שלהן, ואף יקר יותר בגרסה הבכירה של הקפצ’ור, מה שמוסיף לשאלת התמורה למחיר של הדגם החדש.
הקפצ’ור ההיברידי מצויד באותו עיצוב חיצוני מוכר של הדור השני של הדגם שהושק בארץ לפני כשנתיים, אך כולל עדכונים קוסמטיים קלים ובסה”כ עדיין נראה אטרקטיבי למראה. יחידת הכח שלו שתוכננה בשיתוף צוות ה- Alpine F1, משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 143 כ”ס ומומנט מרבי של 20.9 קג”מ ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים. לדברי היצרן מדובר בקומבינציה שמבטיחה נסיעה חלקה ומעודנת יותר לצד ביצועים טובים יותר, אך עיון במפרט הרכב חושף ביצועים קצת פחות נמרצים מגרסת הטורבו בנזין 1.33 ליטר המוכרת, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10.6 שניות (לעומת 9.2 שניות) ומהירות מרבית של 170 קמ”ש (במקום 196 קמ”ש). את היתרון של הדגם החדש תמצאו מן הסתם בסעיפי צריכת הדלק ופליטת המזהמים, עם צריכת דלק משולבת של 21.2 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן ופליטת CO2 של עד 108 גרם לק”מ, המעניקה לרכב דרגת זיהום אוויר 3 (לעומת 11).

כבר ברמת הגימור הבסיסית “INTENSE” מצוידת המכונית היטב עם לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי “7, מולטימדיה עם מסך “7 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים + מצלמת אחורית, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום לגלגל ההגה, בלם יד חשמלי, חישוקי “17, תאורה ראשית מסוג LED, שמשות אחוריות מושחרות ועוד. רמת הגימור האמצעית “EXECUTIVE” כוללת בנוסף: קונסולה מרכזית צפה עם בורר הילוכים אלקטרוני, בורר מצביע נהיגה, ריפודי מושבים משולבים עור סינטטי, תאורת אווירה, חישוקי “18 ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה “Edition One” כוללת גם גג פנורמי נפתח.
אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, זיהוי שטח מת במראות ועוד, והחל מרמת הגימור השניה תקבלו גם זיהוי תמרורי תנועה ותאורה אדפטיבית. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחירי רנו קפצ’ור ההיברידית גבוהים מהצפוי ויחלו מ-159,990 שקל לגרסת הכניסה, כ-169,990 שקל לגרסה האמצעית ועד 176,990 שקל לרמת הגימור הגבוהה ביותר, וברמת המחירים הנ”ל, קשה לנו לראות אותה הופכת לפופולרית על כבישי ישראל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו