נהיגה ראשונה: רנו ארקנה

רנו ארקנה הוא בדיוק מה שייחלו לו אנשי המכירות באולמות החברה בישראל. הם גם חיכו לו לא מעט זמן. רכב דו פרצופי עם מראה אחד ויכולת אחרת שימשוך את הקהל הישראלי עם שתי נקודות חוזקה

קשה להגיד שהקהל הישראלי מסתער על אולמות המכירה של רנו בשנים האחרונות. עם היצע שמורכב בעיקר מקליאו וקפצ’ור היא נעדרת מהסגמנטים אליהם הקהל הישראלי נוהר. שינויים בהיצע המנועים ובעיות אספקה שהם מנת חלקם של יצרנים נוספים, לא עוזרים כאן.

עוד מאוברדרייב >>>

הארקנה היה אמור לשנות את כל זה מזמן. הוא הוצג לפני כארבע שנים לשוק הרוסי ולפני שנתיים הגיע לזה האירופי. לכאן הוא מגיע רק עכשיו – עלול להיות מקרה קלאסי של מעט מדי ומאוחר מדי.

שני פנים

רכב נאה הארקנה. צללית דמוית קופה שהופכת להיות נפוצה על גבול מאוסה מקבל פה ביטוי מוצלח מאוד. בייחוד מאחור עם שילוב הספוילר הקטן, מצליח לצקת תוכן חדש למגמת העיצוב הזו. הכניסה לתא הנוסעים מייצרת תחושה פחות מלהיבה. מודרנית כן, עם המסך הניצב כאן, אבל לא ממש אוונגרדית כמו מה שקורה מבחוץ.

יציאה לדרך מעירה את מערכת ההנעה ההיברידית הסבוכה להפליא שהצרפתים התקינו כאן. הנסיעה החשמלית חרישית ומשתלבת היטב בדרישות של הקהל העדכני. לאחר מכן כשמצטרף מנוע הבנזין מתווסף רעש קל אבל בולט וזה קצת פוגע בתחושה הכללית. מערכת ההנעה הזו מרכיבה בתוכה גם נקודת זכות משמעותית וגם ביקורת. מצד אחד לאורך ימי המבחן בשימוש מעורב ולא רחום נרשמה צריכת דלק מצוינת של 15.9 ק”מ/ל’. הצד השני מגיח שנגמרת הסוללה ועד שהיא נטענת מחדש לאורך הנסיעה נותרים עם אוטו כבד הנסמך על מנוע קטן. פחות מוצלח.

והשאר

הארקנה ממשיך להרגיש דו-פרצופי בהמשך הנסיעה. מצד אחד הכיול מוצלח ‘וצרפתי’ מאוד באופיו, מצד שני הוא לא מרשים או מבוסס מספיק על כביש איטי ושבור. המושבים גדולים ונוחים אך התמיכה בבסיס הגב מוגזמת ולא ניתנת לכיוון. המסך הגדול, לוח השעונים הדיגיטלי ועוד נגיעות חכמות נותנים תחושה מתוחכמת. לעומתם בחירת הגוונים בתא קודרת.

צילום: מינה ברודה

בסה”כ זו מכונית יעילה ומרשימה למדי, צרפתית המיוצרת בדרום קוריאה וכאילו מבקשת להלחים בין שני המקומות השונים האלו. ברוב הזמן זה עובד לא רע, כשזה לא עובד – זה לא נכשל בצורה קלוסאלית.

מתבקש

רנו ארקנה היה צריך לנחות כאן מזמן. ואפשר לשער שעם המראה שלו ועם צריכת הדלק שלו (וגם המרווח הטוב בתא) היינו רואים לא מעט כאלו על הכביש. למרות הנאמר, ההגעה המאוחרת שלו, לא פוגעת בחבילה המוצעת, שמציעה עדיין קלפים חזקים ומשמעותיים.

תשומת לב אחרונה צריכה להינתן לעניין אבזור הבטיחות המתקדם. רמת הגימור הבסיסית הנמכרת כאן ב-150,000 קלים, כוללת רק רשימה חלקית של אלו. ב-160,000 שקלים מוסיפה מערכות חשובות נוספות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור וזיהוי רכב בשטח המת. אל תוותרו על אלו.

רנו ארקנה ‘אדישן S’

מנוע: היברידי, בנזין, 1,598 סמ”ק

הספק (משולב): 143 כ”ס

מומנט (בנזין): 15.1 קג”מ

בסיס גלגלים: 272 ס”מ

משקל: 1,510 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 15.9 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.8 שנ’

מהירות מירבית: 172 קמ”ש

מחיר: 160,000 שקלים

בעד: עיצוב, צריכת דלק, מרווח

נגד: עידון

שורה תחתונה: חוזרים למגרש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר