תערוכת הטכנולוגיה הבינלאומית CES בלאס וגאס הפכה בשנים האחרונות גם לסוג של תערוכת רכב, כאשר יצרניות רבות חושפות בה דגמי קונספט או דגמים חשמליים. גם השנה יוצגו בתערוכה כמה מכוניות חשמליות מעניינות, ואחת החשובות שבהן היא ID.7 של פולקסווגן שנחשפה תחת מעטה הסוואה בסגנון ברקוד QR.
זוהי חשיפה רשמית ראשונה, גם אם לא מלאה לגמרי, לגרסה הסדרתית של דגם התצוגה ID AERO שהוצג בשנה שעברה. מדובר במכונית המשפחתית החשמלית של פולקסווגן והדגם השישי במשפחת ה-ID של החברה שכללה עד כה בעיקר רכבי קרוסאובר (ID.4, ID.5 ו-ID.6), האצ’בק קומפקטית (ID.3) ואת ה-ID BUZZ שעוצב בהשראת הטרנספורטר הקלאסי.

מתחת למעטה ההסוואה ניתן להבחין ש-ID.7 היא לא בדיוק בתצורת סדאן קלאסית, ומציעה חלון אחורי משופע וזנב קצרצר המקנה לה צללית ליפטבק, ומן הסתם תצויד גם בדלת חמישית שימושית. החזית האטומה ויחידות התאורה מתכתבות עם קו העיצוב של יתר דגמי המשפחה וכך גם הקפל בקוו המתניים. בפולקסווגן לא חשפו את נתוני המידות למעט זה של בסיס הגלגלים שאורכו יעמוד על 297 ס”מ, כמעט 10 ס”מ יותר מטסלה מודל 3, 5 ס”מ יותר מ-BYD HAN ושני ס”מ יותר מיונדאי איוניק 6.

כמו יתר אחיותיה, גם ID.7 תתבסס על פלטפורמת MEB המודולארית. עם זאת בפולקסווגן לא חשפו נתונים טכניים למעט הצהרה על טווח נסיעה מרשים של 700 ק”מ. ID.7 אמורה להציג יעילות אווירודינמית גבוהה כדי לאפשר טווח שכזה, אך סביר להניח שכדי להשיגו היא גם תצויד בסוללה בעלת קיבולת גדולה משמעותית מסוללת ה-82 קוט”ש שהיא הגדולה ביותר שמאכלסת הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן כיום.

במקום בפרטים טכניים, העדיפו בפולקסווגן להתמקד בתערוכת CES בפרטים הטכנולוגיים של ה-ID.7 שתכלול לפי הצהרתם מסך מגע מרכזי בגודל 15 אינטש, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה וממשק תפעול בעיצוב חדש ומשופר ביחד לממשק התפעול בדגמי ID הקיימים. חידוש נוסף הוא סליידרים לתפעול באמצעות מגע לכיוון תריסי מיזוג האוויר – כאילו שתפעול בקרת האקלים על ידי סליידרים לא היה מספיק מסורבל עד כה בשאר דגמי פולקסווגן העדכניים. הבכורה המלאה של פולקסווגן ID.7 ללא הסוואה תיעשה במהלך השנה.