ארבע וחצי שנים לאחר שהוצג הדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 3, ומספר חודשים לאחר שהוצגה בחו”ל מתיחת פנים לדגם, מתחילה דלק מוטורס בשיווק דגמי 2023 של סדרה 3 המבטיחים עיצוב מודרני יותר, סביבת נהג דיגיטלית יותר וכמובן שמירה על ההתנהגות הספורטיבית המאפיינת את הדגם כבר 45 שנה.
לשמחתנו הדגם החדש לא מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, כאשר חזית הרכב לא משתדרגת לגריל הכליות הענק והמוגזם ומסתפקת בעיצוב מחודש המקנה לרכב הופעה ספורטיבית ואלגנטית בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. מסגרות הדלתות והציפוי לגריל הקדמי יהיו בצבע שחור, כאשר ציפוי כרום נוצץ יוצע כאופציה ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים יחידות תאורה ופגוש מעודכנים.

את השינוי המשמעותי יותר תפגשו בתא הנוסעים הכולל סביבת נהג חדשה ויישור קו עם ה-i4 החשמלית, עם מסך מולטימדיה שצמח ל-“14.9 המתחבר ללוח המחוונים הדיגיטלי “12.3 ויוצר מופע טכנולוגי מרשים מול פני הנהג. מערכת השליטה של המולטימדיה עודכנה ל-iDrive8, עיצוב הקונסולה המרכזית עודכן וכך גם ידית ההילוכים האלקטרונית הזעירה. בקרת האקלים כוללת מעתה 3 אזורים אקלים כסטנדרט עם שליטה נפרדת ליושבים מאחור.

גרסת הבנזין (318i) תוצע ב-2 רמות גימור לבחירה: “Business” הבסיסית המיועדת לציי רכב, שם יתאכזבו הלקוחות לגלות שעדיין נעדרים מהתפריט בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים, פריטים אשר הפכו לסטנדרט במכוניות עממיות זולות. גרסת ה- “M-Design” המיועדת ללקוחות פרטיים כוללת כבר אבזור עשיר יותר. ה-318i מצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטרים המפיק 156 כ”ס בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 8.6 שניות, המהירות המרבית על 223 קמ”ש וצריכת הדלק עומדת על 14.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
הגרסאות המעניינות יותר במשפחת הדגמים החדשה לעת עתה, הן גרסאות הפלאג-אין המבטיחות שדרוג משמעותי של הביצועים וההנאה מנהיגה, לצד נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים החיוניים לעידן הירוק והחשיבה על איכות הסביבה. כאן תוכלו לבחור בין דגם ה-320e הצנוע יחסית המצויד במנוע טורבו 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 204 כ”ס, שבעזרת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים מאיצים את הרכב ל-100 קמ”ש ב-7.6 שניות, בדרך למהירות מרבית של 225 קמ”ש (עד 140 קמ”ש על חשמל בלבד) ומציעים אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד עד 60 ק”מ. מעליו יוצע ה-330e הגרסה המחוזקת המציעה הספק של 292 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ”ש וטווח נסיעה חשמלי עד 56 ק”מ.

מחיר ב.מ.וו 318i נקבע על 290,000 שקל ודורש תוספת של 9,900 שקל לגרסה המאובזרת. מדובר בהתייקרות משמעותית של 30,000 שקלים מול הדגם היוצא. מחיר גרסת ה-320e נקבע על 309,900 שקל ומחיר גרסת ה-330e נקבע על 324,900 שקל לגרסת ה-M-Design ותוספת של 30,000 שקל לגרסת ה-M-sport הבכירה. במקרה הזה מדובר בעליית מחירים של 20 אלף שקלים ולצערנו ייתכן שכבר בינואר הקרוב יתעדכנו המחירים פעם נוספת כלפי מעלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו