למרות שעדיין רוב כלי הרכב הנמכרים על פני כדור הארץ מונעים על ידי מנועי בעירה פנימית, היצרניות מתכוננות לעבר עתיד אחר. אאודי לדוגמה, מציגה את הגלגול האחרון של מנוע ה-V10 המופלא שלה בגרסת פרידה ל-R8 המרהיבה.
כמובן שאפשר לדון בשאלה האם מכונית קצה כזו צריכה להפוך לחשמלית, או האם למכוניות שנמכרות במספרים נמוכים יחסית, אמורה להיות השפעה גלובלית אמיתית. כך או כך, ה-R8 הבאה תהיה חשמלית והמכונית הזו, R8 V10 GT RWD בשמה המלא, אמורה להיות הגרסה האחרונה והקיצונית ביותר של הדגם.

היא תיוצר במהדורה מוגבלת עם 333 יחידות בלבד ברחבי העולם, כשמנוע ה-V10 בנפח 5.2 ל’ מפיק כאן 612 כ”ס וחלקי קרבון ועוד שינויים תורמים לירידה של כ-20 ק”ג. מעניינת אפילו יותר העובדה שכוח נשלח כאן אל הגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. מה שהופך את ה-R8 הזו למעניינת והנחשקת מכולן. אבל רגע, אם כבר חגיגה אחרונה לאוהבי ההגה והעולם הישן היינו משלבים כאן תיבה ידנית במקום.

בכל מקרה, אאודי R8 V10 GT RWD מאיצה ל100 קמ”ש תוך 3.4 שניות בדרך למהירות מרבית בת 320 קמ”ש. היא עתידה להגיע לכביש הציבורי ב-2023 כשמספר היחידות המוצעות מצומצם כאמור. מה שיחייב את המעוניינים, לבצע את ההזמנה המאוד מיוחדת הזו, במהירות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו