נהיגה ראשונה: דאצ’יה ג’וגר

הג'וגר של דאצ'יה הוא מיניוואן בעל שבעה מושבים שמחירו נמוך יותר מסופרמיני עדכנית. ההצעה הזו מורכבת ממרחב שימושי למדי, אבל כוללת גם חסרונות ברורים. כל אלו, יצמצמו את קהל היעד

דאצ’יה הוא מותג עממי, אחד כזה שמציע תמיד תמורה גבוהה לכל שקל. לצד אותה תמורה אמורה, יש גם חסרונות ברורים, כאלו שדורשים התפשרות כזו או אחרת. הג’וגר הניצב לפנינו היום, לוקח את הנוסחה הזו צעד גדול לפנים.

עוד מאוברדרייב >>>

מצד אחד זהו מיניוואן עם עיצוב נאה, המפלרטט עם מחוזות הפנאי, בעל שבעה מושבים. המחירים מתחילים ב-105,000 שקלים לגרסת הבסיס ומסתיימים ב-120,000 שקלים לגרסה המאובזרת ביותר. מצד שני הוא מוצע אך ורק עם גיר ידני והוא מגיע עם ציון בטיחות נמוך מאוד במבחני הריסוק האירופאים.

היתרונות והחסרונות של הג’וגר ברורים כבר מהרגע הראשון. מצד אחד הוא מרווח, אפילו בשורה השלישית, הוא זול מאוד, ובסה”כ הוא יעיל מאוד בשימוש יום-יומי. לטעמנו הוא מציע המון הגיון לא רק לכאלו שצריכים לנוע עם משפחה גדולה, אלא גם לכאלו שרוצים טנדרון (דוגמת ברלינגו). אלו ישמרו את השורה השלישית (ואולי אף את השנייה) בבית. זה אולי הזמן לציין ששתי שורות המושבים מאפשרות שינוי לטובת שינוע מטען גדול. כשכל שורות המושבים במקומן – תא המטען קטן למדי.

על הכביש הג’וגר לא זורח ולא נכשל בשום משימה. המנוע חלש בעומס מלא, מציג השהיית טורבו בולטת וצליל לא נעים מסל”ד בינוני ומעלה. בכדי לייצר תנועה זריזה צריך לשמור אותו מעל ל-3,000 סל”ד בעזרת התיבה הידנית בעלת ששת המהירויות. הנוחות טובה למדי למעט על שברים חדים וההתנהגות בוגרת ובטוחה. התחושה בתא הנוסעים תכליתית.

מלפנים יש מסך מולטימדיה ושקע USB בודד, המושבים נוחים לנסיעות קצרות ולוח השעונים אולי דל, אבל מראה בקלות את מה שצריך באמת לדעת. ככל שעוברים לאחור המצב פחות מלהיב, בעיקר בגלל מחסור בפתחי מיזוג. בקיץ הישראלי המזגן מתקשה לקרר את כל התא.

עם כל אלו, אנחנו יכולים לחיות בקלות נוכח תג המחיר הנמוך. נמוך מאוד. בכדי לקנות רכב חדש אחר עם שבעה מושבים צריך להעפיל על מעבר ל-180,000 שקלים. כך שאולי התחרות האמיתית של הג’וגר, נמצאת בכלל בלוחות יד השנייה של שוק הרכב הישראלי.

במחירים בהם נמכר הג’וגר, אפשר למצוא רכב פרטי עם שבעה מושבים בן 5 שנים או יותר, אולי אפילו כזה עם ציון בטיחות ואבזור בטיחות מתקדם עדיף. אבל עדיין, מדובר ברכב משומש, על כל המתלווה לכך. מבט על שוק הרכב המסחרי במחירים האלו יגלה דוגמאות חדשות יותר מאשר ברכב הפרטי, אך רובן המוחלט של אלו עברו ק”מ רבים וקשים.

ציון הבטיחות הנמוך שהוזכר קודם, מגיע גם בגלל רשימת אבזור בטיחות מתקדם דלה למדי. זהו הרכב הראשון של דאצ’יה עם בלימה אוטונומית, וזהו בערך. בגרסה הנבחנת קיימת גם התראה על רכבים בשטח המת. מי שמבלה שעות רבים בכבישים מאתגרים עם משפחתו ברכב צריך לתת על אלו את הדעת.

לעומתו, מי שייבחר בג’וגר דווקא ככלי עבודה, עשוי למצוא בחלל הזול של הג’וגר פתרון מצוין. סידור המושבים וורסטילי מאוד ויוצר חלל שימושי. העידון, ציון הבטיחות או התיבה הידנית, משמעותיים פחות לשימושי עבודה כאלו.

דאצי’ה ג’וגר

מנוע: 999 סמ”ק, טורבו

הספק: 110 כ”ס ב-5,000 סל”ד

מומנט: 20.4 קג”מ ב-2,900 סמ”ק

בסיס גלגלים: 290 ס”מ

משקל: 1,280 ק”ג

צריכות דלק (מבחן): 12.3 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 11.2 שנ’

מהירות מירבית: 183 קמ”ש

מחיר (בסיס): 105,000 אלף שקלים

בעד: תמורה

נגד: גיר, ציון בטיחות

שורה תחתונה: בזכות המחיר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר