נהיגה ראשונה: ב.מ.וו i4 M50

ב.מ.וו בנתה את שמה על סדאן דינאמיות ומשובחות. עכשיו יש כאן כזו חשמלית, המתהדרת בנתונים מופלאים. נשמע מרתק על הנייר, יצאנו לבדוק איך זה מרגיש על הכביש

ב.מ.וו i4, מאיפה להתחיל. אפשר אולי להגיד שזו האחות הכל חשמלית לסדרה 4 גראן קופה. אפשר אולי לציין שזה המפגן הראשון עם מחליפת גרסאות הסדאן הקטנות והמשובחות של החברה הזו. אפשר גם להתרפק על העבר ולתהות האם האנושות מוכנה לסמל M על אחורי מכונית חשמלית. אבל דעות קדומות, אין להן מקום כשניגשים לרכב חדש. עדיף להשאיר את אלו בצד ולגשת נקיים ככל האפשר, לעניין.

עוד מאוברדרייב >>>

ואם נדלג על כל טקס ההתנעה והגילוי של הפנים העדכני והעשוי היטב – נגיע ישר לעיקר. והעיקר כאן הוא מה שקורה כשלוחצים את דוושת הכוח עמוק לתוך שטיח הרצפה העבה. למרות שאת הנתונים יכול לצטט כל זה חוטם, הבימר הזו עדיין מכה בנהג. המיידיות בה שני המנועים שולחים לאספלט 544 כ”ס ו-81 קג”מ פשוט מהפנטת. יש כאן שני מנועים חשמליים האחד מופקד על הנעת הגלגלים מאחור ואחד על אלו שמלפנים. זה קורה מספיק כדי שלא יהיה לך זמן לתהות האם ב.מ.וו חשמלית זה משהו שהעולם מוכן לקראתו. הביצועים אם כן, מרשימים מאוד, בלשון המעטה.

מה שפחות מרשים הוא הניסיון של ב.מ.וו לייצר סאונד חליפי לאלו שרגילים למנועי בנזין בב.מ.וו שלהם. זהו בוודאי שלב אחד בדרך, עד שכולנו נדע מה עובד על האוזן בצורה מוצלחת, אבל מה שב.מ.וו קוראים לו “אייקוניק סאונד” נשמע בעיקר סינטטי ומיותר. כשבורר מצבי הנהיגה עובר למצב חיסכון או נוחות, זו פשוט הופכת להיות גומעת ק”מ שקטה ונינוחה. גם נוחה מאוד. נהיגה כזו, גם מיטבה מאוד עם טווח הנסיעה החשמלי. יש כאן סוללה בקיבולת 80.7 קילוואט כך שבנסיעה נינוחה אפשר לנסות ולשחזר את הנתון הרשמי שטוען לטווח של למעלה מ-500 ק”מ. אנחנו גם בשימוש לא עדין לפרקים מצאנו ש-400 ק”מ של טווח ריאלי הם מספקים בהחלט. בהתחשב בביצועים המוצעים כאן. מיותר לציין שב.מ.וו לא חסכו ביכולת החשמלית של ה-i4 וזה אמור גם לגבי התמיכה בטעינה מהיר עד ל-205 קילוואט.

ב.מ.וו סדרה 3 (ו-4 המבוססת עליה) נחשבו תקופה ארוכה לאמת מידה בכל הקשור להתנהגות. עם משקל לא מבוטל לחשמלית שלפנינו יש משימה לא פשוטה. הסוללה הכבדה אומנם נתונה ברצפה כראוי אבל עדיין יש כאן הרבה יותר משני טונות להתמודד איתן. ב.מ.וו פרשו את גלגלי המכונית הזו באופן רחב יותר מאשר בסדרה 3, שינו את פסיעת הגלגלים ועוד בכדי להתמודד עם האתגר. התוצאה היא מכונת שחותכת באספלט בצורה לא הגיונית. היא מבצעת בצורה מהירה ויעילה מאוד ומצליחה להסתיר את המשקל שלה בצורה מרשימה מאוד כמעט נוגדת את ההיגיון. גם על פני כביש מגוונים מצליחים המתלים כאן לשמור את המאסה בשלוות נפש, מספקים נוחות ראויה לצד התנהגות, שוב, מפתיעה. רק כאשר דוחפים אותה מעבר למגבלות, רק שם, מרימה המאסה את ראשה ומעיבה על הביצוע.

מחמאות מגיעות לב.מ.וו גם בכל הקשור לתא הנוסעים. המושבים למשל, מספקים נוחות ותמיכה וקל מאוד למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. החומרים והגימור מקבלים גם הם ציון גבוה. אבל המחמאה הגדולה ביותר כאן מגיעה למשהו ערטילאי, לתחושה. למרות שיש כאן אינסוף מערכות, מסכים, חיווים וחוויות, הנדסת האנוש טובה ובעיקר, זה עדיין מרגיש ב.מ.וו. אולי זו הטיפוגרפיה, אולי הגוונים או הצלילים, אבל במעבר לעולם החשמלי הגרמנים הצליחו לשמור משהו, כזה שגורם לך לדעת שמדובר בב.מ.וו. תלונה אחת עלולה לעלות למושבים האחוריים, הם לא באמת נוחים או מרווחים למבוגרים בגודל מלא, לאלו שבאמת מסיעים ארבעה בוגרים במכונית שלהם…

בניגוד להתרשמות הפושרת שלנו מה-iX הגדול והחשמלי של החברה, כאן החוויה היא שונה לחלוטין. בבואה להציג חלופה חשמלית לתצורה החשובה ביותר בהיסטוריה של החברה הזו, ב.מ.וו עשתה עבודה מרשימה והדוקה. כזו ששומרת משהו מערכי הליבה של החברה וגם מזניקה אותה לשורה החשמלית הראשונה.

מנוע שניים, חשמליים הספק 544 כ”ס מומנט 81 קג”מ משקל 2,340 ק”ג 0-100 קמ”ש 3.9 שנ’ מהירות מרבית 225 קמ”ש מחיר 539,000 שקלים

בעד ביצועים, טווח, התנהגות

נגד מושב אחורי

שורה תחתונה הצהרה חשמלית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר