זינגר C12: מכונה בהדפסה

למכונית הזו יש יחידת הנעה מודרנית וחכמה, נתוני ביצועים פורצי דרך ומראה ייחודי. אבל הסיפור האמיתי שלה נמצא בתהליכי התכנון והייצור

זינגר היא שחקנית חדשה למדי בתחום מכויניות העל. היא מייחדת את עצמה מהמתחרות הוותיקות לא רק עם ביצועים יוצאי דופן אלא גם בתהליכי ייצור מהפכניים. רק בשביל לסבר את האוזן, למכונית העל האמריקאית הזו, שנקראת זינגר C21, יש מערכת הנעה היברידית עם לא פחות מ-1,233 כ”ס.

עוד מאוברדרייב >>>

המנוע הוא V8 בנפח 2.88 ל’ המשודך לצמד מגדשי טורבו. המנוע מתוכנן לפעול על מגוון דלקים, כולל מתנול ממוחזר ולאפשר לו לפעול כרכב אפס פליטות על הנייר לפחות. הכוח שלו עובר אל תיבת הילוכים רציפה עם שבעה הילוכים ומקבל תוספת משני מנועים חשמליים כאמור. כל אחד מצמד המנועים החשמליים מניע גלגל קדמי בנפרד כשפעולתם מנוהלת כך שייקלו על ביצוע פניות. יש כאן גם מערכת רגנרטיבית כזו המשתמשת לפי החברה בטכנולוגיה מעולם הפורמולה 1.

בהתחשב בכך שה-21C שוקלת כ-1,240 ק”ג כוח ההנעה הזה מעניק לו יחס הספק-משקל של 1 ל-1. וזה מתבטא כמובן בביצועים. תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 1.9 שנ’ והזינגר הזו לא תאמר די עד ל-452 קמ”ש מרביים. לרבע מייל היא תאיץ בקצת יותר משמונה שניות ומעמידה ל-300 קמ”ש יידרש כאן זמן דומה. בכדי לעצור מ-300 קמ”ש לעמידה מלאה נדרשת המכונה הזו ל-5.3 שנ’ בלבד. גם נתון ההצמדה שמייצר הגוף האווירודינמי מרשים, למעשה המכונית הזו יכולה לנסוע הפוך ב-200 קמ”ש. אם יימצא המקום והמתנדב הנכון.

מספרים יפים, אבל בעידן הזה אנחנו נחשפים לעוד שיא שנשבר השכם וערב. ומכוניות על היברידיות הן לא סיפור חדש במיוחד. כאן נכנסים לתמונה הפרטים המעניינים יותר שעומדים מאחורי המכונה הזו – תהליכי הייצור החדשניים של זינגר.

כבר בשלב התכנון בזינגר משתמשים הדרכי פיתוח ועיצוב ממוחשבות מזן חדש. בחברה מספרים על תוכנת עיצוב בעלות אינטליגנציה מלאכותית שמצליחה לעצב חלקים תוך התחשבות בשרשרת אילוצים. המערכת מוזנת בפרטים כמו דברים כמו משקל, חוזק, גודל, חומר ונקודות הרכבה והיא תעצב את החלק שיעמוד באותן הדרישות. זה מייצר עיצובים מאוד אורגניים, מאוד לא אופייניים כאלו שאמורים להיות קלים וחזקים כמו שהם ייחודיים. כשנתונים נטו מכתיבים מראה של מכונית, זה נראה אחרת, ומבט בתמונות יסביר בקלות את הנקודה הזו.

משם בזינגר מוסיפים ומשתמשים באופן נרחב בהדפסת תלת מימד. ה-C21 מיוצרת מחומרים אקזוטיים רבים לרבות סיבי-פחם, טיטניום וגם אלומיניום. ועם עיצוב כה מורכב שמופק מהמוזכר, זה כמעט בלתי אפשרי לייצר את אלו באופן מסורתי. כך מייצרת החברה, את החלקים המסובכים הללו. שימוש בלייזר מכין את החומר וכך, שכבה ועוד שכבה עד להשגת חלק מוגמר.

כמובן שגם פס הייצור כאן ממוחשב לחלוטין. כשכל יחידה מורכבת ממספר רובוטים שיכולים לעבוד במקביל על אותה השלדה. ניתן לתכנת כל אחת מהחידות האלו מחדש ו/או להגדיל אותה בכדי להתאים לעבודה אחרת. לפי זינגר שיטת היצור הזו היא לא רק מתקדמת יותר ורב-תכליתית יותר, היא גם זולה יותר.

זינגר מתחילים עם כמות יצור קטנה נכון לימים אלו, רק 80 יחידות של מכונית העל הזו, שמתוכננות להימכר.  בלי קשר למכונה הספציפית הזו, אפשר לתהות בקול לגבי היכולת של התהליכים הללו להגיע לעולם הייצור הסדרתי. האם יש כאן בכלל בשורה למכונית ההמונית או לצרכן הפשוט. גם אם כן וגם אם כל הטוב הזה שמור רק למכוניות מהסוג הזה, בהחלט ניתן להעריך את המאמצים הטכנולוגיים שהופגנו כאן. כאלו שכ-80 ברי מזל יוכלו להנות מהם תמורת תשלום משוער של 1.7 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר