חשמלית בהמתנה: פולקסוואגן ID.5

פולקסווגן ID.5 היא כלי נוסף במתקפה החשמלית המקיפה של החברה. על כבישי אירופה אחיותיה כבר עושות מהפכה רבתי. ואצלנו עדיין מחכים. עיכובים בייצור ואספקה מצביעים על שיווק מקומי רק ב-2023

מתוך שלושת היצרניות הגדולות בעולם, פולקסוואגן היא היחידה שהגיבה מהר ובהחלטיות לאופנת החשמל. עם ארבעה דגמים חשמליים שמכוונים היטב לליבת הסגמנטים בעולם הרכב, היא בהחלט עושה גלים בייחוד באירופה. התגובה הזריזה הזו, משתמשת גם בשאר זרועות הקונצרן הזה (אאודי, סיאט, קופרה, סקודה) בכדי להוביל את המגמה הזו.

עוד מאוברדרייב >>>

בישראל אין עדות לכל אלו עדיין כשעיקר המתקפה החשמלית מרוכזת באירופה. אם מוסיפים לזה את בעיות הייצור והאספקה שנכפו על העולם בשנתיים האחרונות, מבינים מדוע עדיין לא ראינו בישראל פולקווגן חשמלית אחת. הזרם אמור להתחיל בסוף השנה הזו, כשה-ID.5 שבה נהגנו, תחכה לשנה הבאה.

פולקסווגן ID.5 למעשה מהווה את גרסת “דמוי קופה” של רכב הפנאי החשמלי ID.4 שהוצג לפניו. שני אחיו מבית אאודי וסקודה, כבר משווקים אצלנו כשכל אלו משתמשים באותה פלפורמה חשמלית ייעודית חדשה של הקונצרן. העיצוב כאן מרשים יותר מהגרסה “הרגילה” ועונה בדיוק לדרישות הקהל. עושה רושם שפנאי “דמוי קופה” כזה הוא הבון-טון הנוכחי ובפולקסווגן יודעים את זה.

למרות שקו הגג המשתפל אמור לפגוע במרווח הראש מאחור, תא הנוסעים הרגיש מרווח ונעים מאוד גם במושב האחורי. העיצוב ממשיך את הקו החשמלי של החברה עם מסך מידע אדיר ממדים במרכז הקונסולה, מסך מידע קטן יחסית לנהג ושפע מידע בתצוגה עילית המשתמשת בטכנולוגית מציאות רבודה. התחושה כאן מודרנית ונעימה והתפעול מרגיש אינטואיטיבי יותר, גם לעומת האחיות מאותו הבית.

על כבישי טירול הרגישה ה-ID.5 בבית. הנסיעה כצפוי שקטה, עגולה ונעימה מאוד. בגרסת PRO בעלת 204 כ”ס אותה דגמנו, הביצועים היו מרשימים אך לא שומטי לסתות. הגרסה הזו הצהיגה מנהגי כביש טובים כשמיקום המנוע מאחור וההנעה שקופים לחלוטין מבחינת הנהג. התצורה הזו וההספק של הגרסה הזו במכונית מלפני שלושה עשורים היתה מתכון בדוק לצרות או הנאה, אך בעידן הזה לא כך הדבר. גרסת ה-GTX שננהגה גם היא במסגרת האירוע הרשימה עם הספק גבוה יותר (300 כ”ס) וביצועים מרשימים מאוד. גרסה זו מונעת גם בגלגליה הקדמיים ומרימה עוד יותר את רף היכולת.

המכונית הזו עמוסה בטכנולוגיה, וזה אמור גם לגבי הקשור בבטיחות. מעטפת מערכות הבטיחות המלאה של פוקלסווגן פה מעניקה ראש שקט עם נהיגה תבונית סמי-אוטונומית. ויש גם את מערכת החנייה האוטומטית, זו יודעת לזכור עד חמישה מקומות חנייה. בהגעה לפתח הבית לדוגמה, יש להפעיל אותה ומכאן היא תבצע את הנסיעה בעצמה עד לחנייה. דוגמה חכמה אחת מני רבות במכונית הזו.

בזמן שטויוטה נכנסת רק בימים אלו לתחום החשמלי המלא וב-GM החדשנות מתחילה לחלחל לדגמים פשוטים יותר, הקונצרן הגרמני נמצא כבר בתנופה מלאה. נתוני המכירות באירופה בכל אופן, מראים שהחגיגה של היצרניות הקטנות נגמרה. מכוניות כמו ה-ID.5 גורמות לנו להצטער שהשוק המקומי לא יכול להוות חלק מהגמה הזו.

פולקסווגן ID.5 GTX

מנוע: שניים, חשמליים

הספק: 300 כ”ס

מומנט: 46.7  קג”מ

בסיס גלגלים: 277 ס”מ

משקל: 2,167 ק”ג

טווח נסיעה: 480 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.3 שנ’

מהירות מירבית: 180 קמ”ש

מחיר (משוער): 300,000 אלף שקלים

בעד: נעימה ומרשימה

נגד: ממשיכים לחכות

שורה תחתונה: המהפכה בשיאה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר