כנס אקומושן השנתי נערך אתמול וכמו תמיד היווה מפגן כוח מרשים. הדברים אמורים בכל הקשור לחברות הזנק מקומיות שעמלות על פיתוחים שונים ומתן פתרונות לצרכי התחבורה העתידיים. גם השנה השתתפו בכנסים בכירים רבים מתעשיית הרכב ואלו, לא חסכו מחמאות ושבחים, לגבי חשיבותה של ישראל בתחום.
האירוע השנה, כלל למעלה מ-3000 משתתפים, מכ-40 מדינות בעולם ובתערוכה שבו הוצגו למעלה מ-100 מיזמים ישראלים ובינלאומיים. יונגצ’ו צ’י, נשיא ומנהל החדשות ביונדאי, נכח בכנס והצהיר: “ישראל היא הדוגמא הטובה ביותר לסטארטאפ ניישן בעולם וזהו המקום בו רוב הרעיונות החדשניים מגיעים ממנו”.

צ’י גם אישר את הצהרות יונדאי כי עד 2030 כל התחבורה של החברה שלנו תהיה חשמלית לגמרי ושעד 2040 כל השווקים יספקו מכוניות חשמליות. הוא חתם את דבריו במילים: “ישראל היא אבן הפינה ליצירה משותפת ויצירתיות ואנחנו מאמינים שתמשיך להיות חיונית לאסטרטגיה שלנו”.
מול התמונה העתידית הורודה שמייצרת התעשייה הכוללת תחבורה עמדו דבריה של דוקטור נטלי כץ, המשנה למנכ”ל רכבת ישראל. לפי הנתונים שמסרה בכנס, המצב בכבישי ישראל רק יחמיר בעשורים הקרובים. לדבריה: “העתיד הקרוב לא מעודד. ישראל זו מדינה קטנה וצעירה שגדלה במהירות כפולה בעשר מהממוצע“. היא צופה, שאם לא יינקטו צעדים משמעותים שעד לשנת 2040 44% מהדרכים יהיו פקוקות. “אם מדברים על תחבורה המונית חכמה רכבת ישראל היא עמוד השדרה שלה” הוסיפה. לדברי כץ, נדרש תקציב של 250 מיליארד שקלים בכדי להביא את רכבת ישראל למקום שבו היא יכולה לפתור את בעיות התחבורה בארץ. פי חמש בערך מהתקציב שאושר לה.

גם שרת התחבורה (מירב מיכאלי) נכחה בכנס ונשאה דברים. מיכאלי חזקה את יזמי האוטו-טק המקומיים: “ישראל היא מרכז עולמי לסמארט מוביליטי. מתוך 220 מיליארד דולר שמושקעים בתחום ב-10 השנים האחרונות, 25 מיליארד דולר הגיעו לכאן – למעלה מ-10% מההשקעה הגלובלית בתחום זה הושקעו במיזמים בישראל”.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו