שופרסל רשמה שיא בהכנסות במהלך 2020, שהניבו יותר מ־15.2 מיליארד שקלים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב־387 מיליון שקלים, כ־2.5% מההכנסות, ומדד רווחיות (EBITDA) של כ־1.5 מיליארד - המהווים כ־10% מסך הכנסות החברה.
ההכנסות ברבעון האחרון של 2020 הסתכמו בכ־4 מיליארד שקלים - זינוק של כ־16% לעומת סוף 2019. הרווח הנקי ברבעון האחרון עמד על 120 מיליון שקלים - עלייה של 2.6% בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2019. בשופרסל מציינים כי בנטרול הכנסות מס חד־פעמיות ב־2019, הרווח הנקי השנתי ב־2020 רשם גידול חד של כ־80%, ושל 87% ברווח של הרבעון האחרון של השנה.
מכירות שופרסל אונליין עלו דרמטית בעקבות הקורונה והסתכמו ב־2020 בכ־3 מיליארד שקלים, המהווים כחמישית מכלל מכירות קמעונאות המזון. מדובר בזינוק של 33% לעומת 2019, שבה המכירות דרך הרשת היוו רק 15% מכלל המכירות. המותג הפרטי של שופרסל ממשיך להתחזק ולהתרחב, ובשנה זו הגיע למכירות של כ־3.9 מיליארד שקלים, המהווים כ־25.8% מסך מכירות החברה.
רשת הקוסמטיקה והפארם BE, המתחרה של סופר־פארם, שמוזגה לתוך שופרסל בסוף 2019, הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי - לאחר צמצום ההפסד התפעולי ביותר מ־70% של רשת הפארם ל־19 מיליון שקלים - לעומת 70 מיליון ב־2019. הכנסות החברה גדלו ב־15% והסתכמו ב־815 מיליון בשנה החולפת.
שופרסל תחלק דיבידנד בהיקף 140 מיליון שקלים, והחברה הודיעה שתשקול להנפיק מניות למוסדיים בהיקף 700 מיליון שקלים.
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסרו: "אנו שמחים לסכם את שנת 2020 כשנת שיא בתוצאותיה של הקבוצה, שבמהלכה באו לידי ביטוי פירותיהם של התהליכים האסטרטגיים המשמעותיים שהובלנו בשנים האחרונות. עם פרוץ מגיפת הקורונה העולמית בתחילת השנה והשפעתה על מדינת ישראל בסוף הרבעון הראשון, נערכה הקבוצה לתת מענה לביקוש האדיר לאספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים, הן בחנויות הפיזיות והן אונליין".