המשימה כמעט הושלמה: הגשושית "אל-אמל" ("התקווה") של איחוד האמירויות נכנסה הערב (שלישי) למסלול סביב מאדים, אך לא צפויה לנחות על הקרקע. מדובר במסע שנמשך יותר מחצי שנה ומסתכם בכ-480 מיליון קילומטרים בחלל.
סוכנות החלל של המדינה הערבית היא השישית בעולם ששיגרה משימה למאדים, אחרי ברית המועצות, ארה"ב (NASA), אירופה, סין והודו. חללית של סוכנות החלל האמריקנית צפויה לנחות על הכוכב ב-18 בפברואר.
צוות הבקרה באמירויות קיבל בתשואות את כניסתה המוצלחת למסלול ההקפה סביב מאדים של הגשושית הבלתי מאויישת. סגן נשיא איחוד האמירויות השייח׳ מוחמד בן ראשד אל מכתום בירך על כניסת הגשושית למסלול הקפה סביב מאדים ובברכה שנשא אמר: ״עמדנו במשימה הראשית שהצבנו והיא להגיע למסלול ההקפה סביב מאדים".
"זו הנקודה הרחוקה ביותר ביקום שהגיעו אליה הערבים. אנו רוצים לתת תקווה לכל מדינות ערב שגם אנחנו יכולים להגיע להישגים לא פחות מהמעצמות הגדולות״, הוסיף שיח' בן ראשד.
אם המשימה תסתיים בהתאם לתוכנית, מהמסלול שלה בחלל, במשך כשנתיים, כ-20 אלף עד 43 אלף קילומטר מעל פני הקרקע, הגשושית תספק לראשונה למדעני חלל מידע על מזג האוויר ברחבי מאדים בכל שעות היום. היא גם תחקור כיצד סופות אבק ותופעות אקלימיות נוספות הקרובות לפני הקרקע של מאדים משפיעות על האטמוספרה של כוכב הלכת.

הפרויקט הוא חלק ממאמצי המדינה, יחד עם שכנתה לחצי האי ערב הסעודית, לסיים את התלות בכלכלת נפט, ולהפוך למעצמות טכנולוגיות ומדעיות – יחד עם שינוי תדמיתן בעולם. עלות פרוייקט "תקווה" מוערך בכ-200 מיליון דולר, כך לפי שרת המדעים המתקדמים במדינה, שרה אמירי.
לפני השיגור בחודש יולי 2020 מתחנת החלל ביפן, מועד שיגורה של הגשושית נדחה מספר פעמים בעקבות תנאי מזג אוויר בעייתיים.