לא מדע בדיוני: הכירו את SoundBeamer, להאזין למוזיקה בלי אוזניות

500 דולר וזה שלכם: חברת סטארט אפ ישראלית בשם NOVETO משיקה מכשיר אודיו שישדר לכם את המוזיקה לאוזניים ללא חוטים • איך זה עובד? בדקנו וחזרנו ללא מילים

צילום: יחצ

צריך לחוות את זה במציאות כדי להאמין: SoundBeamer הוא מכשיר אודיו חדשני, שמתעתד לשנות את חוויית הסאונד ברחבי העולם. באמצעות המכשיר, ללא כל מגע וללא כל אוזניות, ניתן לשמוע מוזיקה בשתי האוזניים – באופן בלעדי לאדם ספציפי.

החוויה הקולית של המאזין היא של סראונד ותלת-מימד, כאשר האנשים בסביבה אינם חלק מחוויית סאונד זו. מאחורי ההמצאה עומדת חברת סטארט אפ ישראלית בשם NOVETO, שהחלה את פעילותה בשנת 2015 ומאז רשמה פטנטים בארה"ב, בסין ובאירופה.

נובתו היא חברת סטארט אפ שפיתחה את הטכנולוגיה פורצת הדרך להעברת אודיו למשתמש בלא שיש עליו אזניות או אביזר אחר. חוויית השמע היא חדשנית וייחודית ובצפייה בקליפים של טבע או משחק מחשב התחושה היא שהמאזין נמצא לחלוטין בתוך החוויה.

אז איך זה עובד?

במכשיר החדש שנקרא SoundBeamer יש מצלמה שמאתרת את מיקום אזני המשתמש והרבה רמקולים אולטראסוניים שמפקסים אנרגיה אקוסטית לאזני המשתמש ובונים מעין כיסי אודיו ליד אזני המשתמש והקול נשמר ליד אזני המשתמש גם כשהוא זז. נשמע מדע בדיוני אבל זה עובד בדיוק כך והביצועים מרשימים.

הכל נשלט באמצעות צ'יפים שהחברה פיתחה ומופעל באמצעות אפליקציה. החיבור למכשיר הוא חיבור Bluetooth וניתן לחבר אליו כל אביזר – טלפון נייד, מחשב, לפטופ, טלויזיה וכד'. לפני ארבעה חודשים חתמה נובתו על הסכם ייצור מול חברת פוקסון (היצרן הגדול בעולם שמייצר עבוק אפל, סוני, שארפ, נינטנדו ואחרים) ועתידה להתחיל במכירות מוקדמות (מהדורה מוגבלת) כבר בחודש זה, כשהמוצר יישלח מהיצרן במהלך רבעון רביעי השנה (אוקטובר – דצמבר 2021).

המחירים טרם פורסמו אך נראה שהמחיר לצרכן יעמוד על פחות מ-500 דולר ומי שימהר וישריין את מקומו במכירה המוקדמת יזכה בהנחה משמעותית. נראה שהכמות שתעמוד למכירה בשלב זה היא פחות מ-5,000 יחידות והחברה צופה ביקושים מאד גבוהים.

המטרה – מכשיר בכל בית

במהלך 2021 מתעדת החברה למכור כ-15,000 מכשירים, ובהמשך לעבור למודלים של מתן רישיונות ומכירת הצ'יפים שלה כך שחברות רבות  (כדוגמת סמסונג, אפל, חברות רכב ועוד) יוכלו להטמיע את הפתרון בתוך המכשירים שלהם. בהמשך, נובתו שואפת להפוך לפלטפורמה ולממשק נגיש לעולמות ה-AI, שכן המערכת מצוידת במיקרופון ובמצלמה ויכולה לפעול באמצעות פקודות קוליות, לזהות מחוות כולל מחוות פנים ולקדם את הממשק של אדם מכונה כמו גם לאפשר יצירת מידעי big data (אנונימיים) חדשניים.

השוק הראשון שהחברה פונה אליו הוא השוק הביתי, שבעקבות משבר הקורונה הפך להיות הרבה יותר פעיל שכן אנשים עובדים ולומדים מהבית ולא רוצים להפריע לבני המשפחה אבל גם לא להיות מנותקים מהסביבה וזה בדיוק מה שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת.

בחברה מאמינים שהישמושים של שיחות ועידה, צפיה בתכנים אונליין (נטפליקס, יוטיוב וכד'), שימוש במתקני כושר ביתיים וכל צריכת האודיו בחלל הבית או המשרד הביתי יהיו מאוד נוחים וטבעיים, וכמובן שגם משחקי מחשב יכולים ליהנות מהטכנולוגיה שמציע יישומי תלת מימד מתקדמים.

להאזין למוזיקה ללא אוזניות // צילום: יחצ
להאזין למוזיקה ללא אוזניות // צילום: יחצ

שווקים נוספים שהחברה עתידה להיכנס אליהם בהמשך הם חללי עבודה משותפים, שוק הרכב, הפרסום הדיגיטלי ועוד.

החזון של החברה הוא לשנות את הדרך בה אנשים יצרכו אודיו ולמעשה להפוך לסטנדרט חדש בתחום האודיו בין הרמקול לאוזניה ולפרוץ דרך במרחב ה-Consumer Electronics דבר שחברות ישראליות פחות עשו בעבר. תומר שני (מייסד ו-cto) וגיל לב (מנהל מסחרי) מאמינים שנובתו תהיה הדבר הגדול הבא שייצא מישראל.

החברה גייסה עד היום 22 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומשקיעים מוסדיים (בינהם חברת הרכב הגדולה בסין) ונמצאת כעת בסיבוב גיוס נוסף של 20 מיליון דולר. החברה מחזיקה בפטנטים המגינים על הטכנולוגיה בישראל, ארה"ב, סין ואירופה.

החברה הוקמה ע"י תומר שני ונועם בביוף, והמנכ"ל הוא ד"ר כריסטוף רמשטיין (סמנכ"ל הנדסה לשעבר של לוגיטק וניהל מספר סטארט אפים בהצלחה בעבר).

בדקנו, ואנחנו בהלם

הייתי סקפטי מאוד כשהתנסיתי במכשיר. האם מדובר במהפכה? חד משמעמית כן. זה משהו שקשה להסביר ומדובר בחוויה יוצאת דופן וחדשנית. חשוב לציין שגם בזמן שהאזנתי לאודיו (במקרה שלי סרטוני טבע) לא היית מנותק מהסביבה והצלחתי לשמור על תקשורת מלאה עם הסביבה, עניין שמבדל מחוויית השימוש באוזניות.

המכשיר שישב על השולחן במרפסת אצלי זיהה בקלות את האוזניים שלי ושידר לי את הסאונד ממרחק רב – ישירות לשתי האוזנייות, וללא חוטים. כן, ללא כבלים וללא אוזניה שיושבת פיזית באוזן.

מהדורה מוגבלת של המוצר תימכר במהלך החצי השני של חודש ינואר ובחודש פברואר במכירה מוקדמת באתר החברה, ותשווק פיזית לצרכנים לקראת סוף שנת 2021. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר