הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מעריכה כי הנזקים שנגרמו לצרכנים בעקבות משבר הקורונה מסתכמים ב־5.33 מיליארד שקלים. הנתונים גובשו לאחר ביצוע סקר צרכנים רחב.
הנזק הגדול ביותר שנגרם לצרכנים נרשם בענף התיירות ועומד על כ־1.366 מיליארד שקלים.
אחריו עומד ענף אולמות האירועים עם נזק של כ־599 מיליון שקלים.
מספר הצרכנים הגדול ביותר שנפגע הוא בתחום התיירות ועומד על כ־323 אלף איש ולאחריו בתחום מכוני הכושר או חוגי התעמלות - כ־277 אלף צרכנים.
ברשות מדגישים כי אומדן כלכלי זה מייצג את המצב ששרר בשיאו של הגל הראשון ולכן סביר להניח כי לחלק מהנזקים שמדווחים נמצא פתרון, ולו גם חלקי, מה שעשוי להקטין את היקף הנזקים.
בענף ההשכלה ובתחום התרבות והבידור עמד הנזק על כ־557 מיליון שקלים. מספר הצרכנים שנפגע בתחום ההשכלה, התרבות והבידור עומד על כ־255 אלף צרכנים.
ממוצע הנזק לצרכן בודד הגבוה ביותר היה בתחום אולמות האירועים עם כ־16,582 שקלים לצרכן. אחריו ממוקם תחום השירותים הפיננסיים שבהם נגרם לצרכן נזק של כ־11,767 שקלים ואחריו תחום התיירות עם נזק של 5,512 שקלים. בסקר השתתפו 5,515 איש בחתך מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, במהלך חודש יוני.
לדברי ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית של הרשות: "הסקר הזה מאפשר לרשות, בין היתר, לקבוע באלו נושאים עליה להתערב, לקבוע מדיניות ולתת הגנה לציבור הצרכנים, מתוקף תפקידה כרגולטור בתחום הצרכנות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו