מהתחרות המאתגרת ועד הרגולציה הכבדה, המציאות בישראל אינה פשוטה לעצמאיים ואכן, רובם אינם מגיעים לשנתם החמישית. כעת, משבר הקורונה טורף את הקלפים המצומצמים ממילא בידיהם של בעלי העסקים ומוסיף אתגרים משלו. ואכן, מגפת הקורונה מביאה איתה גזירות קשות מנשוא, אך בו זמנית היא מהווה שעת מבחן חשובה לגבי האופן בו העסק שלנו מתמודד עם משברים. זוהי הזדמנות חשובה לרתום את המשבר כמנוע פיתוח עסקי וליישם בו תהליכים חדשניים יותר שיאפשרו לו להתמודד עם שלל אתגרי המאה ה-21.
ביזור הפעילות העסקית שלך
אם עידן הגלובליזציה התאפיין בטשטוש הגבולות הלאומיים ובכלכלות שיתופיות ופתוחות יותר, הרי שהעידן הדיגיטלי הפתוח כיום בפנינו, הוא במובנים רבים עידן של פוסט-גלובליזציה. המרחב הגיאוגרפי לא רק נעשה קטן יותר – הוא מתחיל לאבד כל משמעות. כיום יותר מאי פעם, הטכנולוגיות הדיגיטליות מאפשרות לנו לפרוס את הפעילות העסקית שלנו על פני כל העולם ולעבוד עם הצוותים הטובים ביותר בתיאום מושלם ובזמן אמת, לא משנה היכן אנו ממוקמים. טכנולוגיות הענן, כלי השיווק הדיגיטלי ואמצעי תקשורת מרחוק באיכות גבוהה, מאפשרים לנו לתאם פרויקטים, לפנות אל קהלי יעד חדשים ולהוביל חדשנות בתחום שלנו במרחב חדש המתעלה מעל כל הגבלה גיאוגרפית. אם נשכיל לשלב את הפתרונות הללו בעסק, נוכל להמיר אותו מיוזמה הנאבקת במרחב הגיאוגרפי הקטן שלה, לרעיון אטרקטיבי המפנה את פניו אל העולם כולו. שם ימתינו לנו הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי ולגיוס אנשי מקצוע מובילים בכל רחבי הגלובוס.
פלטפורמת מכירות חסינת קורונה
האתגר הגדול ביותר מולו ניצבים כיום עסקים בראי המשבר, הוא ללא ספק האיסור על קבלת קהל. הגבלות הריחוק החברתי אילצו בעלי עסקים רבים להמציא את עצמם מחדש ולמצוא אפיקים חדשים לשימור נפח המכירות שלהם. כאשר לא ניתן להזמין את הקהל אל החנות שלנו, קיימת רק עוד אפשרות אחת – להביא את החנות אל הקהל. לא מדובר במגמה חדשה. רוב העסקים בישראל במגוון ענפי תעשייה כבר השכילו לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בבניית אתרים ולהקים פלטפורמה עסקית. ייתכן מאוד שגם לעסק שלך כבר קיים אתר או דף ברשתות החברתיות.
עכשיו, זהו הזמן לעבור לשלב הבא ולהקים בו חנות דיגיטלית שתאפשר לך להמשיך את המכירות שלך ואפילו להעצים אותן על ידי אסטרטגיית שיווק דיגיטלי חכמה וניצול כלל היתרונות של הסחר המקוון לטובתך.
האפיק המועדף על הצרכן המודרני
בסקרים רבים שנערכו בתחום, נשאלו צרכנים ממגוון קהלים ומרקע תרבותי, מצב סוציו-אקונומי, גיל ומגדר מובחן אלו מאלו מהו אפיק הרכישה המועדף עליהם. מעל ל-70% מהנשאלים הצהירו כי רכישת באינטרנט היא המועדפת עליהם ביותר. אין על כך כל פלא. חנויות דיגיטליות מאפשרות להם להשוות מחירים בקלות ולבצע רכישות במספר קליקים ובמשלוח עד הבית, מבלי להסתבך. מדובר בנתח משמעותי מקהל היעד שלך שכבר מחפש אותך בדיגיטל ולך רק נשאר להראות נוכחות.
התפרשות לקהלים חדשים
אם עד כה החנות שלך שיווקה בעיקר לתושבי המרכז או הדרום, כעת ניתן להרחיב את הפעילות לפריסה ארצית. כל שיידרש לך הוא רק להשקיע באתר ובכלי שיווק דיגיטלי ולמצוא חברת שליחויות טובה והמוצרים והשירותים שלך יהיו זמינים לכל רחבי הארץ.
עלויות שיווק משתלמות
גם עלויות השיווק הדיגיטלי הן משתלמות מאוד לעומת החשיפה שהעסק יכול לקבל עם השירות הנכון. משמעות הדבר היא שאם נגייס את הכלים הקיימים בצורה נכונה, נוכל לא רק לשרוד את תקופת הקורונה – אלא לצאת ממנה חזקים מאי פעם.