האסון באשקלון: דוד אוחיון נהרג היום הוא הילד שנהרג היום (שני) מפגיעת משאית בעיר בעת שרכב על אופניו. הוא נהרג יומיים לפני יום הולדתו ה-9.
דודו של דוד, רפי אוחיון, אמר: "דוד היה ילד מקסים, עם חיוך כובש, והוא היה קשור מאוד למשפחה המורחבת. מותו הוא אסון כבד למשפחה שלנו, ואנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה".
בתוך כך, אחיו של הנהג החשוד, יוסי, טוען כי אחיו לא אשם בתאונה. "קשה לי להבין איך הילד יכל להגיע עם אופניים לכביש הזה. אני לא יודע מה קרה שם, אבל לפי ממצאי התאונה הילד נכנס עם האופניים בגלגלים האחוריים של העגלה של המשאית. ולנהג קשה לשלוט על זה. זה כבר חלק שלא נתון לשליטתו של הנהג. אחי נהג זהיר,ואני מאמין שאחי לא אשם", אמר האח.
תאונה מזעזעת בצהרי היום
כזכור, נהג המשאית החשוד בדריסה הסגיר את עצמו למשטרה זאת לאחר שנמלט מהזירה לאחר האירוע. הנהג טען בחקירתו במשטרת אשקלון כי כלל לא הבחין בילד שנפגע, ככל הנראה מפגיעה של גלגלי המשאית האחוריים.
הנהג, העוסק באיסוף פסולת מאתר בנייה, חזר למקום, הסמוך למקום התאונה, ולדברי עדי ראייה, הוא כלל לא הבין שהיה מעורב בתאונה. מחר בבוקר הוא יובא להארכת מעצרו בבית המשפט השלום באשקלון. לדבריו, הוא המשיך בנסיעה כי לא הבחין שפגע בילד. עוד סיפר בחקירתו, כי לפני כשנתיים אחיו נהרג בתאונת אופניים.
התאונה אירעה בשעות הצהריים ברחוב זבולון באשקלון. צוות מד"א שהגיע למקום, נאלץ לקבוע את מותו של אוחיון. הרכב הפוגע נמלט מהזירה ושוטרים ביצעו סריקות לאיתורו. מהמשטרה נמסר כי בוחני תנועה אספו ממצאים בזירה ונסיבות התאונה נבדקות.
הילד רכב בסמוך לבית הוריו, שהגיעו זמן קצר לאחר התרחשות התאונה לזירה. שני ההורים התמוטטו לאחר שנודעו להם הפרטים על מות בנם. אחד מעדי הראיה סיפר למשטרה כי הילד שנהרג רכב על אופניו יחד עם אחיו. לדבריו, הוא רכב על שביל בסמוך לבית, ומשאית שעברה במקום פגעה בו מאחור. לאחר שהנהג הבחין שהילד התמוטט הוא נמלט מהמקום במהירות. ברחבי העיר הוצבו מחסומי משטרה. עוד עלה כי אמו, מורה במקצועה, ניהלה שיעור בזום בזמן האירוע.
חובש רפואת חירום של מד"א בן טטרו סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב על הכביש מספר מטרים מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה. לאחר בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת 2020 נהרגו 29 ילדים בתאונות דרכים. זהו המקרה השני השנה בו נהרג ילד כתוצאה מתאונה במעורבות משאית, והמקרה הרביעי של תאונת דרכים קטלנית במעורבות אופניים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "הלב נשבר לשמוע על ילד שיצא לרכיבה על אופניים ואיבד את חייו. אנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - ודאו שהילדים רוכבים באזור בטוח, הרחק ככל האפשר מתנועת רכבים ובמיוחד רכבים כבדים. בכל רכיבה חובשים קסדה. אני פונה לנהגים, ובמיוחד לנהגי רכבים כבדים, ומזכירה להם כי ילדים הם לא צפויים, ולכן באחריות הנהג להיות עירני בסביבה עירונית ולהיות אחראי לבטיחות הילדים, הולכי הרגל ומשתמשי הכביש האחרים".
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בכל שנה נהרגים 32 ילדים בגילאי 0-14 בממוצע בתאונות דרכים. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים, פי שניים יותר מקנדה שנמצאת במקום השני וכמעט פי שלושה יותר מאשר הממוצע במדינות ה-OECD.
ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק: "הלב נשבר כאשר עוד ילד נהרג בתאונת דרכים ועוד משפחה הצטרפה למשפחת השכול. בשל הקורונה, היעדר מסגרת מגוננת לאורך שעות היום חושפת את הילדים לסכנות שבכביש. מדינת ישראל לא שומרת על הילדים ובכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת. אסור לנו לקבל בשוויון נפש נתונים קשים כל כך. המדינה חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את צמצום תאונות הדרכים בעיקר בקרב אוכלוסיית הילדים המצאת בסיכון גבוה להיפגע התאונות דרכים. חייבים להחזיר את הילדים הקטנים למסגרות שיצמצמו את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו