במטרה לחזק את הנוכחות בקרב ילדים, ובעיקר בשביל הורים שרוצים לוודא שהילדים נחשפים לתכנים הולמים לגילם, השיקה גוגל את אפליקציית YouTube Kids (יוטיוב קידס) בישראל, שנועדה לספק חוויית שימוש מותאמת לילדים. התוכן מחולק לפי גילאים – פעוטות (גיל 4 ומטה), "החטיבה הצעירה" (גילים 7-5) ובי"ס יסודי (גילים 12-8).
האפליקציה תאפשר להורים לשלוט בתכנים ובמשך הצפייה של ילדיהם על גבי הפלטפורמה, ופותחת בפניהם שלל אפשרויות צפייה בתכנים מגוונים וידידותיים לכל המשפחה, עם סינון קפדני ופרסומות המותאמות לקהל היעד. היא כוללת ארבע תכונות מרכזיות שאותן ניתן להתאים באופן אישי.
כמו כן, לא ניתן לטרגט מודעות בפלטפורמה – דבר שקיים בגרסה הרגילה, וכל מודעה נבחנת ידנית לפני שתוכל להופיע באפליקציה. נוסף על כך, שורה של קטגוריות פרסום – כגון אוכל ומשקאות, גיימינג, מודעות פוליטיות – אסורות באפליקציה, וכל המודעות מוצגות באופן ברור כפרסום ויש הודעה למשתמשים שתכף תוצג פרסומת.

האפליקציה זמינה במכשירי אנדרואיד ו-iOS, וניתן לגשת לפלטפורמה גם באתר האינטרנט (גרסת הדפדפן). כמו כן, הצפייה לא מחייבת חשבון ג'ימייל, אך תוכלו לחבר את המייל שלכם אם אתם בכל זאת רוצים.
התכונות המרכזית באפליקציה
ממשק ידידותי להורים ולילדים – מיד לאחר הורדת האפליקציה, מקבלים ההורים מידע מלא על האופן בו יוטיוב קידס מסנן או ממליץ על תוכן. בשלב זה, יכולים ההורים להגדיר פרופיל ייחודי לכל אחד מילדיהם, ולהתאים את חוויית השימוש לגיל של הילד. בנוסף, תמונות גדולות יותר, עיצוב צבעוני וסמלים גלויים וברורים מקלים על השימוש באפליקציה עבור ילדים.
תוכן מאושר על-ידי ההורים – האפליקציה כוללת מגוון כלים העוזרים להורים לשלוט בחווית הצפייה של ילדיהם. מצב 'תוכן מאושר בלבד' מאפשר לכם לבחור סרטונים וערוצים בודדים שיעמדו לרשות ילדיכם במסגרת השימוש באפליקציה או להחליט לחסום סרטונים או ערוצים מסוימים. הורים יכולים גם לבחור האם להפעיל את אפשרות החיפוש באפליקציה או לא.
זמן מסך – באפליקציה שולב טיימר המאפשר הגבלת זמן צפיה בקלות, למשל הגבלת הפעלה ל-15 דקות בלבד. האפליקציה תודיע לילד כאשר זמן השימוש בה מסתיים ותנעל לשימוש.
תוכן ידידותי למשפחה – האפליקציה מאפשרת לילדים לקבל מענה לסקרנותם באמצעות ערוצים ופלייליסטים בשבע קטגוריות: למידה, תחביבים, מוסיקה וריקוד, אומנות ומלאכת יד, צעצועים ומשחק, יוטיוברים ו-וולוגרים לכל המשפחה, גיימינג וכן מופעים וסרטים.
במיוחד לזמן קורונה
ההשקה מתקיימת על רקע עלייה בזמן המסכים של ילדים בישראל, בעקבות הריחוק החברתי. סקר שערכה Ipsos לבקשת יו-טיוב בתחילת החודש, מצביע על עלייה של 63% במשך הצפייה היומית הממוצעת במסכים של ילדים בני 12-3 בתקופת הקורונה, מ־2.2 ל־3.6 שעות ביום. עוד עולה מהסקר כי שיעור הילדים שצופים במסכים מדי יום עלה מ־70% ל־83% בתקופת הקורונה.
"יוטיוב קידס מאפשרת להורים לעצב את חווית הצפייה של ילדיהם״ מסרה חנית מרינוב, סמנכ"לית השיווק. ״מסקר שביצענו בישראל עולה כי 79% מההורים רוצים לשנות את הרגלי הצפייה של ילדיהם במסכים. שני שליש מהם תלו זאת בחששות משעות הצפייה הארוכות ומצפייה בתכנים לא הולמים, וחצי מההורים ציינו את הסתייגותם מצפיה בתכנים לא לימודיים ומעצם הצפיה שבאה על חשבון פעילות חברתית. כלי התאמת התוכן והגבלת זמן השימוש שהאפליקציה מציעה, המותאמים לכל ילד במשפחה, יסייעו להורים להשיג זאת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו