סוזוקי ג’ימני, רכב השטח היחיד שעדיין אפשר לרכוש בישראל במחיר סביר (בערך) מגיע לסוף הדרך. דיווחים מאירופה מלמדים כי בכוונת סוזוקי להפסיק את שיווק הג’ימני בשל אי יכולת לעמוד בתקנות זיהום האוויר. הידיעה לכשעצמה אינה מחדשת דבר שכן היצרן עצמו הודיע על כוונותיו להוציא את ה-ג’ימני מאירופה במהלך 2021. אולם עתה החליטה הנהלת החברה להקדים את התהליך ולהפסיק את השיווק עוד השנה.
הסיבה להפסקת השיווק הן תקנות CAFE אשר מגדירות תקרת זיהום של 95 גק”מ לכל צי הרכבים של יצרן מסויים (סוזוקי מייצרת גם על אדמת אירופה). אי עמידה ברף הזה יביא להטלת קנס של 95 אירו לכל רכב שיוצר באותה השנה. מדובר אם כך בקנס של עשרות מיליוני אירו בנפחי היצור הנוכחיים של סוזוקי. רמת הזיהום של סוזוקי ג’ימני עומדת בין 154 ל-170 גק”מ (תלוי בתיבת ההילוכים). קיימות שמועות לגבי תכנית לשלב מערכת הנעה היברידי בג’ימני, בדיוק כדי לעמוד בתקנות הזיהום האלה, אולם קשה להאמין כי מהלך כזה יהיה כלכלי לסוזוקי שנפח המכירות הקטן של הג’ימני באירופה לא יכול להצדיק זאת.
עצתנו? רוצו עוד היום לסוכנות סוזוקי הקרובה לביתכם ושימו ג’ימני (כל ג’ימני) בחניה שלכם. זו עתידה להפוך למניה הבאה.
בד בבד סוזוקי משתפות פעולה כדי לשרת אינטרסים משותפים. סוזוקי מתייגת מחדש דגמי טויוטה היברידיים לשוק האירופאי (ראב-4 ואפילו קורולה) כדי לעמוד ברף הזיהום. טויוה מצידה פחות מתעניינת בנתח השוק של סוזוקי באירופה אבל מאד (ועוד מאד אחד) מתעניינת בשוק ההודי. שוק הרכב הרביעי בגודלו בעולם בו שולטת סוזוקי-מארוטי באופן כמעט אבסולוטי.