הציבור מבולבל, הציבור לא מבין את ההנחיות, והציבור בסופו של דבר גם זה שמשלם - והנה המספרים כדי להוכיח את זה.
על פי נתונים של משטרת ישראל שהגיעו לידי "ישראל היום", החל מינואר השנה ועד עתה התקבלו במוקד המידע המשטרתי (110) יותר מ-2.5 מיליון פניות מאזרחים מודאגים. לשם השוואה, בכל שנת 2019 התקבלו במוקד 2 מיליון שיחות.
במשטרה מבהירים שרוב הציבור נשמע להנחיות, אולם באותה נשימה מציינים כי "המשטרה 'מפוצצת' בשיחות של אזרחים שרוצים לקיים את ההנחיות, אך לא מבינים אותן".
קצין במשטרה סיפר: "התחושה כאן היא שהפכנו עבור האזרחים למוקד הקורונה, משום שאין גורם אחר שנותן הסברים".
רב-פקד אורן משולם, מפקד מוקד המידע המשטרתי, חושף כי 90 אחוזים מהשאלות שמתקבלות במוקד קשורות לקורונה. "אזרחים רוצים להימנע מביצוע עבירות ומנסים אצלנו לברר מה מותר או אסור".
כמו כן, חלק לא קטן מהשיחות עוסקות במקבלי קנסות שמנסים לברר פרטים על אודות הדו"חות שקיבלו.
בינתיים במשטרה תגברו כוחות ונערכים לאכוף את ההגבלות על הציבור במהלך חג סוכות, אך גם הסבירו כי יתקשו לאכוף הפרות של משפחות לא גרעיניות בסוכות ויגיעו לסוכות פרטיות רק אם תתקבל תלונה על רעש מהשכנים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו