התחושה אתמול בנמל התעופה בן־גוריון הזכירה זמנים אחרים, טובים יותר, מעולם שבו נגיף הקורונה לא קיים כלל. אלפי ישראלים עברו במקום, היו שעזבו והיו שחזרו ארצה.
בד בבד, הוחלט לאפשר לטיסות להמריא מישראל גם היום (ערב החג) עד שתתקבל החלטה סופית בנוגע לפעילות נמל התעופה. ההחלטה על המשך הפעילות ל־24 שעות נוספות התקבלה על ידי שרת התחבורה מירי רגב. הוועדה המצומצמת שבה משתתפת רגב התקשתה לתת תשובות לאנשי ענף התעופה הסובלים מימים קשים מאוד, שכוללים ביטולים, דחיות ושאלות מצד לקוחות.
כמו כן, יש עשרות אלפי ישראלים שהזמינו טיסות לשבועות הקרובים ומוצאים את עצמם מבולבלים בעקבות חוסר היכולת להחליט ודחיית קבלת ההחלטות בנוגע לפתיחת נתב"ג. כ־9,000 נוסעים, ומתוכם יותר מ־5,000 בטיסות יוצאות, פקדו אתמול את נתב"ג. רוב היוצאים מישראל טסו ליוון (12 טיסות), לטורקיה (9 טיסות), לבולגריה ולארה"ב (4 טיסות כל אחת).
התורים בנמל התעופה היו ארוכים מאוד וחלק מהתמונות הזכירו את הימים הטובים של תקופת טרום הקורונה, אף שמדובר במספרים נמוכים יותר, רק שהפעם מדובר בעיקר בישראלים שבורחים מהסגר.
מי שהיו אמורות לחזור לפעילות כבר בימים הקרובים הן שתי חברות התעופה הישראליות ארקיע ואל על, ואם יוחלט על סגירת נמל התעופה, החברות יצטרכו לדחות פעם נוספת את חזרתן לפעילות. בעקבות החשש, בסוכנויות הנסיעות השונות דיווחו על זינוק בביטולים ובשינויים. באתר "גוליבר" דיווחו על עלייה של 60% בשיחות.
במקביל, מסתמן כי רבים מהישראלים שהזמינו בתי מלון לא יקבלו החזרים. במקרה כזה, נכון להיום, אין חוק שמכסה את הצרכן הישראלי וייתכן שהכסף לא ישוב אליהם.
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), פנה לשרת התחבורה רגב בניסיון להסביר לה את משמעות איסור ההמראות: "מתווה כזה, שבו יותרו רק טיסות נכנסות, עלול לגרום לחברות רבות שלא להפעיל טיסות לישראל".