יוטיוב משיקה את YouTube Shorts – התשובה שלה לטיקטוק

התחרות בשיאה: גוגל השיקה שירות סרטוני וידיאו קצרצרים המכונה Shorts שיתווסף כחלק מאפליקציית יוטיוב • תוכלו לפרסם סרטונים בני 15 שניות עם מוסיקה בתוך הפלטפורמה

צילום: ינון בן שושן

יוטיוב הייתה עד לא מזמן הדבר הכי מגניב שהביא לחיינו את המונח ״יוטיוברים״, אבל אז הופיעה הרשת החברתית הסינית טיקטוק והצליחה לגנוב את את הקהל הצעיר. הבוקר (שלישי) חשפה גוגל את YouTube Shorts, השירות המתחרה שיאפשר למשתמשים ליצור סרטונים קצרים בני 15 שניות עם מוסיקה ואפקטים - כמו בטיקטוק.

השירות החדש פועל בתוך האפליקציה הרגילה של יוטיוב, ולא כאפליקציה נפרדת. לצד זה, שלא כמו בטיקטוק בה קיים קטלוג די מצומצם של מוזיקה, ליוטיוב יש גישה לספריית מוזיקה ענקית בהסכם, כמו YouTube Music, כך היא מאפשרת למשתמשים מגוון רחב בהרבה.

התזמון, כמובן, לא מפתיע, שכן טיקטוק נמצאת כעת על הכוונת של הממשל האמריקני מתוך חשש ל"פגיעה בביטחון הלאומי", וזה מצטרף לשירות ה-Instagram Reels של פייסבוק שהושק בחודש אוגוסט, שלא בדיוק זכה להצלחה גדולה כפי שציפו. מנגד, לגוגל, הבעלים של יוטיוב, יש בסיס משתמשים עצום שיכול לעזור לשירות החדש לצמוח.

תחילה השירות יהיה זמין כבטא למשתמשים בהודו בלבד, וטרם ידוע מתי, ואם בכלל, הוא יגיע לכלל המשתמשים ברחבי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר