יוטיוב הייתה עד לא מזמן הדבר הכי מגניב שהביא לחיינו את המונח ״יוטיוברים״, אבל אז הופיעה הרשת החברתית הסינית טיקטוק והצליחה לגנוב את את הקהל הצעיר. הבוקר (שלישי) חשפה גוגל את YouTube Shorts, השירות המתחרה שיאפשר למשתמשים ליצור סרטונים קצרים בני 15 שניות עם מוסיקה ואפקטים - כמו בטיקטוק.
השירות החדש פועל בתוך האפליקציה הרגילה של יוטיוב, ולא כאפליקציה נפרדת. לצד זה, שלא כמו בטיקטוק בה קיים קטלוג די מצומצם של מוזיקה, ליוטיוב יש גישה לספריית מוזיקה ענקית בהסכם, כמו YouTube Music, כך היא מאפשרת למשתמשים מגוון רחב בהרבה.
YouTube Shorts beta is here - a new way to watch and create short, vertical videos. Discover them on the Shorts shelf on the YouTube app homepage. Ready to create? Soon, we will start rolling out new creation tools in the YouTube app.https://t.co/20KaFSDgJf pic.twitter.com/t5JvNvQv4C
— YouTube India (@YouTubeIndia) September 14, 2020
התזמון, כמובן, לא מפתיע, שכן טיקטוק נמצאת כעת על הכוונת של הממשל האמריקני מתוך חשש ל"פגיעה בביטחון הלאומי", וזה מצטרף לשירות ה-Instagram Reels של פייסבוק שהושק בחודש אוגוסט, שלא בדיוק זכה להצלחה גדולה כפי שציפו. מנגד, לגוגל, הבעלים של יוטיוב, יש בסיס משתמשים עצום שיכול לעזור לשירות החדש לצמוח.
תחילה השירות יהיה זמין כבטא למשתמשים בהודו בלבד, וטרם ידוע מתי, ואם בכלל, הוא יגיע לכלל המשתמשים ברחבי העולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו