בשבת בשעה 14:00 תצטרף ישראל לרשימה מפוארת של מדינות כשתציג על קו הזינוק של הטור דה פראנס את ישראל סטארט־אפ ניישן, קבוצת האופניים המקצוענית הראשונה שמייצגת את המדינה הצנועה מהמזרח התיכון.
גיא ניב (26), שעד לפני כמה שנים עוד רכב על אופני שטח ועשה הסבה מקצועית לכביש, ייכנס גם הוא להיסטוריה כשייצא למסע בכבישי צרפת למשך 21 קטעים שמסתכמים ב־3,487 ק"מ. ישראלים רבים חלמו על הרגע הזה במשך שנים כשרכבו בכבישי ירושלים, הגליל, הגולן והמדבר, אבל הילד הצנוע ממשגב בצפון יהיה זה שיגשים אותו ראשון.
לאחר שנכשל בהשתתפות בג'ירו ד'איטליה הראשון ושנה לאחר מכן כבש את איטליה, ניב צפוי להתמודד עם האתגר הגדול ביותר לכל רוכב. עם שבעה קטעים הרריים מטורפים, למטפס הישראלי תהיה הזדמנות להראות שהקרדיט שניתן לו הושג בזכות.
שמיניית הרוכבים של קבוצת סאן יישארו בבועה הרמטית בשבועיים וחצי הקרובים. מעבר לצוות המקצועי והניהולי שמלווה אותם, גם הבעלים סילבן אדמס ורון בראון נמצאים בניס שברביירה. לאימון הבוקר אתמול הצטרף אדמס, שבסיומו אמר ל"ישראל היום": "הקבוצה נראית נהדר והרוכבים נראים כמו מי שמבינים היטב שמצפים להם שבועיים וחצי של גיהינום".
אחרי שהגעתם לטור, מה היעד הבא?
"בשנה הבאה אנחנו נזכה בטור דה פראנס. כריס פרום יגיע, הקבוצה תיבנה אחרת ותכוון לזכייה בטור. הקבוצה תיראה, ותילחם על משימות אחרות, ובהחלט כאלה שאפשר להשיג".

הקהל הישראלי מפנים את גודל ההישג?
"אני מאמין שכן. אירחנו בארץ את פתיחת הג'ירו והמילה 'ג'ירו' הפכה למונח שגור בעברית, אז אני בטוח שכולם יודעים מה זה טור דה פראנס. אנחנו מרגישים את התמיכה מרחוק, ואני קורא לכל הישראלים להמשיך ולתת לנו (כאן הוא עובר מאנגלית לעברית; א"ש) רוח גבית מישראל".
מה החשש הגדול שלך לקראת הטור?
"יש למארגנים חוקים מאוד ברורים בעניין כמה חולי קורונה הם יסבלו בכל קבוצה. קיבלנו בעבר כמה תשובות חיוביות שהפכו לשליליות ומכך אני דואג בעיקר - מאינפורמציה שגויה שעשויה לפגוע בספורט. כולם מכבדים את הכללים ושומרים על הבועה, אני רק מודאג מבעיות הבדיקות שיביאו להחלטות קיצוניות ואולי אפילו לביטול המרוץ. זה לא משאיר לנו או לשאר הקבוצות שום מקום לטעויות".
ומה השאיפות המרכזיות?
"יש לנו שתי מטרות. לנצח לפחות קטע אחד - ואנדרה גרייפל, שזכה ב־11 קטעים בטור בעבר, ודן מרטין הם שניים שבהחלט יכולים לעשות את זה. המטרה השנייה היא לראות את גיא ניב חוצה את קו הסיום בשאנז אליזה. זו מטרה מאוד הגיונית עבורו, הוא בכושר הטוב ביותר בחייו. הוא עבר גרנד טור בג'ירו ויודע מה זה להיכשל. שנה לאחר מכן הוא למד גם מה זה להצליח. הטור הוא ללא ספק משימה אפשרית עבורו".
גיא ניב הוא לא הבחירה הברורה מאליה לטור.
"אני חושב שהמסלול של הטור הכתיב את ההרכב. ניב קל יותר ומטפס מצוין. שגיב בחור קשוח, רוכב ענק ומצוין, ואני בטוח שהוא היה הורג את הטור אם הוא היה מגיע. ניב הרוויח את המקום שלו בצדק, למרות שההחלטה אכן היתה קשה. יש לנו עוד את הג'ירו ואת הוואלטה הספרדי, ובשניהם רצינו שיהיו רוכבים ישראלים. זה לא פחות חשוב לנו וגם המרוצים האלה יוקרתיים מאוד".