גם אם נדמה שההודעה על תחילת השיווק של דגמים חדשים של וולוו – היא דבר שבשגרה, כניסה לעומק החומר מגלה שמדובר בהפרעה של ממש בסגמנט הרלוונטי. את עיקר הגלים מכה וולוו XC40 שעתה ניתן לרכוש בגרסה היברידית-נטענת או PHEV.
מדובר ברכב פנאי פרימיום-קטן, הניצב שני במכירות בסגמנט שלו, ועתה מקבל יחידת הנעה היברידית מסקרנת. הכוח מגיע ממנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל’ עם 3 ציל’ המפיק 180 כ”ס ו-27 קג”מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי שיחד יוצרים תפוקה מאד נאה של 262 כ”ס ו-43.3 קג”מ. הורדת הכוח היא לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. סוללת ליתיום גדולה מסוגלת לספק טווח נהיגה חשמלי של עד 47 ק”מ (נתוני היצרן) כאשר הטעינה אפשרית מעמדת טעינה לרכב חשמלי גנרית.

בנוסף וולוו עדכנה את רמות האבזור ואלה כוללות כבר מרמות הבסיס בקרת אקלים דו אזורית, כניסה ללא מפתח וגם מפתח חכם בר-תכנות, חלון שמש גדול, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי גלגלים גדולים וגם מערכת מולטימדיה ושמע מבית הרמן-קרדון וממשק מלא למובייל. מחיר וולוו XC40 PHEV מתחיל מ-259,000 שקלים – מחיר שהוא משמעותית נמוך מהמקובל בסגמנט ובהקשר הזה מביא הצעת ערך מאד מעניינת.
בנוסף הודיעו אנשי וולוו בישראל על החזרה של דגם הסטיישן – V60. הפעם מדובר בשתי גרסאות מאד יוצאות דופן ושריריות כל אחת בדרכה. V60 T8 שנהנית משירותיה של מערכת ההנעה ההיברידית הנטענת החזקה כפי שאנו מכירים מה-XC60. התפוקה עומדת על 390 כ”ס ו-65 קג”מ – ההנעה כפולה קבועה דרך תיבת הילוכים אוטו’ עם 8 הילוכים. 4.9 שניות ל-100 קמ”ש וחבילת אבזור נוחות ובטיחות מהשורה הראשונה. כלי מרשים בהחלט.

גרסה מרתקת נוספת של וולוו היא V60CC או “קרוס קאנטרי” – עם מרווח גחון גבוה של 21 ס”מ, הנעה כפולה חכמה ומנוע טורבו בנזין 2.0ל’ המפיק 250 כ”ס ו35.7 קג”מ – מערכת היברידית קלה גם בנמצא. הגרסה הזו תדבר לאינדיבידואליסט שהעדר אספלט לא מרתיע אותו. גם ב-CC חבילת האבזור הסטנדרטי עשירה מאד וכוללת קוקפיט ווירטואלי, מערכת שמע של הרמן-קרדון, מערך בטיחות אקטיבי מלא, חלון שמש פנוראמי נפתח, חלונות כהים, ריפודי עור ועוד.
המחירים מפתיעים גם הם:
וולוו V60CC – עולה 269,900 שקלים
וולוו V60 T8 – עולה 289,900 שקלים
בהחלט משהו לחשוב עליו.