החשמל כבר כאן. מסביבנו, על הכביש. על ארבעה גלגלים קל לראות את זה ולהרגיש אתה זה. עוד ועוד רכבים עם הנעת חשמל טהורה מגיעים אל הכביש ומשנים את הרגלי הנהיגה שלנו. זירו רוצה לעשות את זה לחוויית הרכיבה שלנו.
מה חדש
אופנועים חשמליים של זירו כבר נעים על הכביש שלנו. הפעימה הראשונה של המותג הזה על כבישי ישראל היה תחת כנפיי יבואן קטן וההשפעה על השוק המקומי הייתה זניחה. השנה זירו נכנסה תחת כנפי מטרו, יבואנית הדו”ג הגדולה בישראל, וזה מציב אותה בעמדת תקיפה משופרת על השוק הישראלי.
למבחן הגיעה המילה האחרונה של החברה. וזה הזמן אולי לציין שזירו היא יצרנית האופנועים החשמליים הוותיקה והמשמעותית ביותר בעולם. ה-SR/F אמור לבטא את זה מצוין. עם מנוע שמפיק הספק מקביל ל-110 כ”ס ולא פחות מ-19.3 קג”מ, הוא חזק ומרשים כבר על דף הנתונים. עדיין על הנייר מרשימים גם המכלולים האיכותיים היצרנים בעלי שם וגם מערכות עזר לרוכב בדמות ABS ובקרת משיכה. אפשר לבחור בין כמה מצבי רכיבה וכיאה למוצר טכנולוגי עדכני אפשרות לשלוט בכל פרט ומידע דרך הטלפון הסלולרי. המפרט והכוח מכוונים את האופנוע הזה לחלק העליון של עולם האופניים, אל מול חזקים ומוכחים. עכשיו צריך לראות איך כל הנתונים האלו מרגישים על הכביש.
על הכביש
למרות שזירו היא יצרנית צעירה במונחי עולם הרכב, ה-SR/F לא רומז על זה. להיפך. האופנוע הזה, כמכלול, עובד בצורה טבעית, עגולה ולינארית מאוד. יש כאן תחושה ברורה של יחידה אחת איכותית שמורכבת מחלקים שמתפקדים בצורה מצוינת ביחד. קל מאוד להתרשם מהמנוע, שבמצבו החזק מייצר תאוצות אדירות בכל מצב. אבל הרושם לא פוחת גם בגזרות אחרות. הכיול של המתלים מצוין, ההתנהגות טבעית ומשרת ביטחון, פעולת מערכות הבטיחות מצוינת.

מהשנייה הראשונה, הזירו מתנהג כמו שסטריטפייטר מסוגו צריך להתנהג. למה בכל זאת צריך להתרגל? לשקט. השריקה החרישית ונטולת התפרים מתבטאת בצבירת מהירות נטולת מאמץ. אין כאן הילוכים, אין כאן דרישה להתערבות כמו באופנוע רגיל. סובב וסע. רק תחזיק חזק. טווח הנסיעה שהצלחנו להשיג (בשימוש די אגרסיבי צריך להודות) עמד על כ-100 ק”מ. לא מספיק לטיול ארוך, לגמרי מספיק למטלות היומיות. זמן הטעינה עומד על ארבע שעות וחצי מזה עם אפשרות הטעינה המהירה המוצעת כאופציה.
שורה תחתונה
הזירו SR/F הוא אופנוע מלהיב, מרשים ועשוי כהלכה. הנושא שצריך להידרש אליו הוא טווח הנסיעה, וזה מאוד אינדיבידואלי. רוכבים שאוהבים להעביר מאות ק”מ מתחת לגלגלים בסופ”ש לא יימצאו כאן מענה. מצד שני כאלו שרוצים להנות מביצועים ואמירה ביום-יום שלהם לגמרי כן. ה-SR/F מציע את השקט והעוצמה של החשמל לצד עלויות אחזקה נמוכות, ביטוח מוזל ופרידה סופית מתחנות הדלק. המחיר לגמרי משקף את היכולת והתחושות.
זירו SR/F
מנוע: חשמלי
הספק: 110 כ”ס
מומנט: 19.3 כ”ס
בסיס גלגלים: 145 ס”מ
מהירות מירבית: 200 קמ”ש
טווח משולב (יצרן): כ-169 ק”מ
מחיר: 92,985 שקלים
V ביצועים, התנהגות, חדשנות
X טיולים ארוכים