כיצג מגיעים להיות היועץ העסקי המבוקש ביותר בארץ?

דורון עמית אינו מפחד מפעולה אגרסיבית, חזקה ולהוטה, כשזה נוגע להגעה ליעד • על ההצלחה העסקית וגם על הדרך הנכונה להגיע לשם

דורון עמית. הדרך הנכונה להגיע להצלחה

דורון עמית הוא אדם שמתעניין בעסקים בכל לבל , בשיווק, מכירה ומיקסום פעילויות לטובת הגעה ליעדים מקסימליים וגבוהים ככל שניתן. הוא אינו מפחד מפעולה אגרסיבית, חזקה ולהוטה, כשזה נוגע להגעה ליעד, ופיתוח משאבים ותשתיות - שמטרתם לתמוך את האדם שדורון עמית עוזר לו כעת ומלווה אותו במסלולו.

לדורון עמית חשובה מאוד - ההצלחה העסקית, וחשובה לו מאוד הקפדה על הדרך הנכונה להגיע לשם. דורון עמית צועד את הדרך העסקית, שנים זה מכבר, ולכן יש לו רעיונות רבים שאסף בדרך, רעיונות שהוא רואה מתוך הפרספקטיבה האישית שלו, ועל פי הן הוא מכוון את דרכו ומייעץ ללקוחותיו. הוא מאמין, שמי שמיישם את הרעיונות שהוא מחזיק, יצליח במידה רבה וביותר.

הרעיונות שדורון עמית אסף במהלך דרכו נועדו לתמוך את האנשים שהוא מלמד, בדרך להצלחה עסקית. הסיבה לכך היא שרעיונות הם תוצר של אינטליגנציה, שפוגשת צורך להתפתח ולגדול. כאשר יש אתגר, או אפילו, אם נרצה לקרוא לזה כך - משבר, יש גם יכולת להתעלות, ולהבריק עם פתרון יצירתי ומתאים, שהולם את המצב. כאשר הפתרון מצליח, וההתעלות התרחשה - הפתרון הופך לרעיון שיכול להיכנס לארגז הכלים של מי שהמציא אותו, או השתמש בו - במקרה זה, דורון עמית - ועל פי כן דורון מציע רעיונות רבים שאסף במהלך דרכו.

לדורון יש תכנית. הוא משתמש בחושים חזקים שפיתח במהלך הדרך, כדי לגלות מה הם נתיבי הפעולה שלדעתו ולתפישתו - הכי מומלץ ללכת בהם. כאשר הוא מכיר את האדם שמולו, מבין את הרעיון הכללי המודבר, רואה את החלום במשותף עם האדם לצידו - הוא יכול לגלות את דרכי הפעולה המומלצות ביותר, לדעתו, כדי לקדם את האדם לצידו, לדרך רוויה בהצלחות ומשאבים מרובים, כך שהחלום ההגשמתי ייצא לפועל, במתכונת עסקית אופטימלית, שעוברת אופטימיזציה כמתווך הפילטרים הפנימיים השונים שדורון עמית יכול לספק, פילטרים שבעצם מעבדים את המידע, נותנים לו צורה ופולטים אותו בצורה של אינפורמציה, שנועדה להעצים את לקוחותיו.

מה יועץ עסקי עושה, למעשה?

יועץ עסקי יכול לראות חלקים נרחבים יותר של התמונה המלאה. עקב כך שהוא עבר דרך, הוא יכול לראות לנגד עיניו חלקים מוכרים של דרכים שאנשים אחרים עוברים כעת. אולי הוא מזהה, מטפורית - שיח מוכר, אבן דרך מוכרת, אולי שביל עקלקל שיש לו מושג לאן הוא יכול להוביל. אולי מקורות מים, או נחשים מתחת לסלעים, ומה לא. המון ציוני דרך, שמתוך הניסיון שנחרט בדמו, וברמת ה-DNA שלו , יועץ עסקי יכול, ברמת העקרון, לזהות "סכנות" והזדמנויות, ולהניד את תשומת ליבו של האדם שמתייעץ עימו לכל אלה.

חשיבותו של הייעוץ העסקי, בעיקר בתקופה כזאת, היא קריטית. יועץ עסקי רואה תמונה רחבה יותר, ויכול להרחיב דעתו של אדם כדי להתייחס אליה. כן, יש פה עניין של טקטיקות עסקיות, ומיינדסטים, ועם זאת - הכל מתרחב יותר, כאשר אדם רואה יותר. אפשר לראות דוגמה לכך בשבט שנכתבו עליו כתבות אקדמיות, שאין באוצר המילים שלהם את המילה כחול. לפי כך, הם אפילו לא מזהים את הצבע הזה כששואלים אותם עליו באופן מפורש. באופן דומה, לשבטים הביתיים שהיו באמריקה "הגולמית, והלא-מועבדת" של ימים עברו, לא הייתה את המילה "ספינה" באוצר המילים, ולכן הם פשוט "לא שמו לב", שספינה מלאה באנשים שרוצים מקום בשטחם, פשוט מתקרבת לשטחם ומורידה אנשים עם אג'נדות, אל האדמה שלהם. הם פשוט לא שמו לב, וכנראה לא התכוננו באופן הכי הולם לכל האירועים שהגיעו אחר כך.

באופן מעניין, אותם שבטים שלא זיהו את הצבע הכחול, כן זיהו גוונים רבים של ירוק. ייתכן שהיו להם גם מילים רבות שעוסקות בגוונים הירוקים, ולפי כך משהו במפה הפנימית שלהם אפשר להם לזהות אותם ביער. מה שהועיל עד מאוד לחיי הטבע שלהם, להישרדות ולשגשוג. תפישת הצבע הירוק שלהם הייתה מפותחת משל האנשים שבאו לחקור את השבטים הללו, וכך גם היכולת שלהם להתמצא במקומות שהחוקרים לא יכלו להתמצא בהם באותה קלות.

כך שאנחנו יכולים לראות קשר בין מה שאנחנו רואים לעיני רוחנו, לבין מה שאנחנו מסוגלים לשים אליו לב, ולפגוש אותו "במציאות החיצונית, או הפיזית".

יועץ עסקי הוא אדם שיש לו אוצר מילים רחב, כשזה נוגע לזירה העסקית - כי הוא יודע לזהות דברים, להצביע עליהם ולהבין אותם - ולעזור לאנשים שהוא עובד איתם, להרחיב את המפה הפנימית שלהם - כך שהם יכולים להיות ערים לתפניות בדרך, להגיע מוכנים לאירועים ולהגיב באופן שופע, אמיץ ונוכח לכל מה שקורה - כך שהם יכולים להיות מאוזנים ולהגיב מתוך יישור לקריאות הלב שלהם, לכל מה שקורה בחוץ, או לפחות לשאוף לכך.

ייעוץ עסקי חשוב גם ובעיקר בתקופה החדשה // צילום: אתר דורון עמית

פתרון בעיות בייעוץ עסקי

בעיות הן תוצר של חוסר הבנה. אין באמת בעיות, אלא תפישה לא רחבה מספיק, שלא רואה את הרחב, שלא מבינה את התמונה המלאה. כי ברגע שאנחנו רואים גבוה ורחב יותר, אנחנו מבינים שהמכשול לא היה באמת מכשול, אלא הזדמנות ללכת מכיוון אחר, עם חוויה מלאה ועשירה יותר, ולהגיע מלומדים, חזקים ונבונים יותר לאן שרצינו להגיע מלכתחילה. אם כן, פתרון בעיות הוא לא קסם, שלוקח עניין ומתמיר אותו לכדי תשובה. הוא אינו עניין של "גורואים", או אנשים שיודעים מה נכון, תמיד ובכלל. 

פתרון בעיות, זו דרך להגיד - "היי, אני רואה משהו שאינך רואה, ואם תשים לב למה שאני רוצה לספר לך עליו, אתה תוכל לראות מעבר לבעיה שלך, ואז הפתרון יהיה ברור". כי הפתרון כבר שם, הוא מגיע עם הבעיה, כביכול. פיזיקת הקוואנטום מספרת לנו שאין הפרדה בין תחומים וגופים. שאין דבר כזה חומר פיזי, שאין דבר כזה גבולות פיזיים, שאין דבר כזה זמן ליניארי - שהכל קורה בו זמנית, ושהכל נמצא באותו מרחב. המשמעות היא, שאין מכשול שמפריד אותנו מהמקום שאנחנו רוצים להגיע אליו, ושאין "בעיה" שאין לה "פתרון", ושכמו שאנחנו תופשים את "הבעיה", אנחנו יכולים לתפוש את "הפתרון", אם פשוט נסכים להסתכל על התמונה הרחבה יותר, שמכילה את כל חלקי התמונה.

כך שאם אדם מגיע עם רצון לייצר הכנסה, למקסם לידיים, להתבונן בשיווק, לפתוח עסק, להתנהל מול רשויות, לשפר יחסים עם הצוות - וכן הלאה, סביר שכל מה שהוא מבקש זה לראות יותר, להבין יותר, להפנים את מה שיש לראות אל מול עיניו, שמסיבה כזאת או אחרת הוא טרם רואה. אלו הם דברים, שיועץ עסקי, שכבר חווה דרך - יכול לראות כבר לנגד עיניו, ולתקשר את החוויה הפנימית הזאת שלו אל הלקוח שמתייעץ עימו, ובכך להרחיב גם את החוויה הפנימית, והתפישה האישית של אותו לקוח - כך שהראייה של הלקוח מתחילה לכלול גם את הפתרון, והלקוח יודע ומבין שהפתרון לעולם לא היה מחוץ להישג יד, אלא מחוץ לתפישה הנוכחית שלו עצמו בו ברגע.

עם התרחבות התפישה, הלקוח מבין שהידע תמיד היה כאן, תמיד שלו - והיועץ העסקי יכול לעזור לו לגלות את זה, דרך הרחבת המידע שזמין ללקוח, ומיקוד תשומת ליבו במה שנכון ורלוונטי מבעד לפחדים ולפרספקטיבות המצמצמות יחסית שהלקוח מביא לשולחן. פרספקטיבה תמיד תהיה דבר מה מצמוצם, כי היא מניחה שיש נקודת מבט, ונקודת מבט תמיד רואה רק חלק מהעניין. ועם זאת, יש פרספקטיבות שרואות יותר, וגם מכיוונים אחרים - והיכולת לקבל מהן מידע והעשרה, יכולה להרחיב את הפרספקטיבה של הלקוח, כך שהוא מבין יותר מה נכון ומה יכול לתמוך אותו להמשך הדרך.

מפעל החיים של דורון עמית

דורון עמית מייעץ לאנשים, מעניק להם חלקים מן הפרספקטיבה שהצליח לפתח בעצמו. דורון עמית עוסק במקצוע "העסקים בכלל"  זה שנים רבות, לדבריו כחמישה עשורים, או 40 שנות ניסיון ומעלה. יש בכך מן היכולת לעזור לאדם לפתח מפה פנימית של השטח העסקי, של המפה העסקית. עולם שממשיך להתפתח ולזוז, יחד עם ההתפתחות התודעתית האנושית, שממשיכה להתרחב ולנוע לכיוונים רבים. שכן עסק בנוי על רצונות אנושיים, ותנועה של אנרגיה ביניהם. לכן, כשרצונות אנושיים, בקולקטיב עוברים שינוי (כמו שקורה בתקופת הקורונה, והביקוש לנייר הטואלט, לדוגמה), כך גם עסקים יכולים לעבור שינוי, כדי לשרת את הכלל בצורה טובה יותר.

היכולת לנוע עם הגלים, ולהגיע איתם למחוזות גבוהים ומשגשגים יותר, תלויה גם בתגובה נוכחת וקשובה למה שקורה בשטח, ולהבנה של המתרחש. יועץ עסקי מצוין הוא זה שיכול להקשיב לרחש הגלים, לרחש העניינים המשתנים, ולקבל אינטואיציה והבנה למה שבאמת קורה ומתרחש, ולהמליץ ללקוחותיו על דרכי פעולה נבונות ואינטליגנטיות, שמיושרות עם החזון העסקי שלהם, ועם היכולת שלהם להגשים חלומותיהם במישור העסקי והארצי.

האם דורון עמית יכול לעזור בכל זה?

אין לדעת, אלא לברר ולבדוק - האם דורון עמית הוא היועץ העסקי, או המאמץ העסקי - המדויק לי ביותר? במידה וכן, אז התשובה היא… כן. במידה ולא, אז התשובה היא לא. זו שאלה אישית, שכל אחד רשאי לענות עליה עבור עצמו. עבור תמונה רחבה יותר של מצב העניינים, עבור תגובה נוכחת ואינטליגנטי לעולם העסקי, עבור הבנה עמוקה יותר של הדרך שלפנינו, אפשר להיוועץ ביועץ עסקי, ואפשר שהוא יהיה דורון עמית, אם זה מרגיש נכון, וזה נראה אמיתי.

דורון עמית // צילום: אתר דורון עמית

 

דורון עמית - יועץ עסקי עם ביקוש

דורון עמית פועל בזירה העסקית זה שנים רבות, כדבריו, מעל ל-40 שנה. באתרו של דורון עמית, מופיע המשפט לפיו נאמר שקיימות יותר מ-1,600 המלצות על פועלו. אם כל המלצה היא לקוח אחר, המשמעות היא שלדורון יש עבודה עם נציגים עסקיים רבים בארץ, ואף בעולם. האם זה אומר משהו על יכולותיו של דורון עמית לעזור לכל אדם באשר הוא? לא, כלל לא. האם זה אומר משהו על יכולותיו של דורון עמית לעזור לאנשים שהוא שירת בעבר? בהחלט כן. אפשר לקרוא את ֶההמלצות הללו ולהתרשם מהאנשים שקיבלו שירות מדורון עמית, ולגלות אם יש קווי דמיון משותפים, או דברים שהאנשים הללו מספרים על דורון עמית שנראים לנו רלוונטיים, בשביל המחקר האישי שלנו, לכל מטרה שלא תהיה.

כך או כך, אנחנו מעודדים אתכם לקחת את הפעולות האותנטיות ולהקשיב לרצון הלב, וללכת רק אחר מה שנכון, בין אם זה מוביל לעבודה משותפת עם דורון עמית ובין אם לאו. כי אנחנו, כמו גם דורון עמית, רוצים שכל אחד יעשה את הטוב ביותר עבור עצמו, ועבור העסק שלו, בין אם הדרך עוברת בהליכה משותפת עם דורון ובין אם לאו.

לאתר הבית של דורון עמית

המאגר העסקי הגדול בישראל עם יותר מ1600 מאמרים איכותיים ומקצועיים

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר