חברת דיסני צמצמה באופן משמעותי את פרסום המודעות שלה בפייסבוק, כך עולה מדיווח בוולט סטריט ג'ורנל. כך בעצם החברה מצטרפת למאבק המכונה "#StopHateProfit"(לעצור רווח משנאה) שקורא לרשת החברתית לשנות את האופן בו היא מטפלת בביטויי שנאה, גזענות, והפצת מידע שקרי.
בחרם, שאורגן על ידי שורה של ארגונים לזכויות האדם והאזרח בארה"ב, לוקחים חלק שורה ארוכה של חברות ותאגידים בעלי שם עולמי - ביניהם קוקה-קולה, פפסיקו, סטארבקס, יוניליוור, מיקרוסופט, הודה בן אנד ג'ריס, הונדה, ורייזון ועוד. הטענה המרכזית כלפי פייסבוק היא כי האלגוריתם שלה מעודד פילוג ושיסוי, ולמעשה היא מרוויחה מהפצת שנאה ברשתות החברתיות.
לפי הפרסום בוולט סטריט ג'ורנל, במחצית הראשונה של 2020 השקיעה דיסני כ-210 מיליון דולר על פרסום בפלטפורמות של פייסבוק בפרסומות לדיסני פלוס, ועוד 16 מיליון דולר לקידום תכנים של החברה בשירות הסטרימינג הולו (Hulu) באינסטגרם בין ה-15 באפריל ל-30 ביוני.

המחאה התחילה, כזכור, בפוסט שפרסם הנשיא טראמפ בפייסבוק ובטוויטר לפני כחודשיים, בהתייחס למחאות ברחבי ארה"ב בעקבות רצח ג'ורג' פלויד בידי שוטר, הוא כתב כי "כאשר הביזה מתחילה, הירי מתחיל". בעקבות זאת, טוויטר החליטה לחסום את הציוץ לשיתוף בטוויטר בטענה כי הוא מעודד אלימות. בנוסף, ציוץ אחר שבו טען טראמפ כי הצבעה באמצעות הדואר תביא להונאת בחירות, סומן על ידי טוויטר כ"טענה בלתי מבוססת".
מנכ"ל פייסבוק מתח ביקורת על יריבתו וטען כי טוויטר לא היתה צריכה לבדוק את אמינות הציוצים של אף אחד, לרבות הנשיא טראמפ. החלטתו של מנכ"ל פייסבוק שלא להגיב לפוסט בחסימתו או בהסרתו הקימה עליו את זעמם של בכירים בפייסבוק לצד אנשי ציבור, שפתחו במחאה נגד ההחלטה.
מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנו משקיעים מיליארדי דולרים בכל שנה בכדי לשמור על ביטחון הקהילה שלנו ועובדים באופן שוטף עם מומחים חיצוניים כדי לבדוק ולעדכן את המדיניות שלנו. פתחנו את עצמנו לביקורת של ארגוני זכויות אזרח ואסרנו פעילות של 250 ארגוני עליונות לבנה בפייסבוק ובאינסטגרם. כמו כן, ההשקעה שלנו בבינה מלאכותית הובילה לכך שכמעט 90% מתכני דיבור שנאה מוסרים מהפלטפורמה עוד לפני שמשתמשים מדווחים לנו עליהם".