מנסה לפתות משפיענים: מטא מציעה אלפי דולרים ליוצרים שיעברו מטיקטוק

טיקטוק, שעלולה להיעלם באופן סופי מארה"ב, מדווחת על 170 מיליון משתמשים אמריקנים - כשרבים מהם מסתמכים עליה לפרנסתם • כעת, ענקית הרשתות החברתיות מציעה מענק כספי ליוצרי תוכן פופולריים במדינה שיצטרפו לפייסבוק ואינסטגרם מ"אפליקציות חברתיות מתחרות"

אינסטגרם (אילוסטרציה). צילום: רויטרס

ענקית הרשתות החברתיות מטא הציעה עד 5,000 דולר ליוצרי תוכן פופולריים בארה"ב שיצטרפו לפייסבוק ואינסטגרם מ"אפליקציות חברתיות מתחרות".

למרות שאינה הזכירה את טיקטוק בשמה, העיתוי מרמז שמטא מנסה לנצל את חוסר הוודאות סביב המתחרה שלה, כאשר עוד לא ברור אם הנשיא טראמפ יוכל למצוא דרך להמשיך את פעילותה בארה"ב.

"ברי מזל שטראמפ יעבוד איתנו". טיקטוק מודה לנשיא הנכנס, צילום: רויטרס

טיקטוק מדווחת על 170 מיליון משתמשים בארה"ב - כשרבים מהם מסתמכים עליה לפרנסתם - מה שאומר שהרבה אנשים יחפשו פלטפורמה חלופית לפרסום אם הפלטפורמה תיעלם באופן סופי מהמדינה. 

על פי התוכנית החדשה, יוצרים חדשים לגמרי בפלטפורמות של מטא יוכלו לקבל תשלום במהלך 90 הימים הראשונים, בתנאי שיפרסמו תכנים מקוריים באופן קבוע: לפחות 20 סרטוני רילס בפייסבוק ו-10 סרטוני רילס באינסטגרם מדי חודש.

תשיב מלחמה? חברת טיקטוק, צילום: אי.אף.פי

אבל לא כולם יכולים להצטרף - הכסף יהיה זמין רק לאנשים שהם חדשים לחלוטין בפייסבוק או באינסטגרם. בנוסף, נראה שהחברה תחליט את מי לקבל על בסיס פרטני, שכן אנשים צריכים להגיש בקשה להתקבל לתוכנית.

מהלך נוסף שעשתה מטא ברקע הדרמה סביב טיקטוק הוא לשנות את עיצוב הפרופילים באינסטגרם למלבני במקום ריבועי, צעד שעורר ביקורת בקרב יוצרי תוכן. אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, הודה כי "היה צריך להודיע על השינוי מראש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר