ענקית הרשתות החברתיות מטא הציעה עד 5,000 דולר ליוצרי תוכן פופולריים בארה"ב שיצטרפו לפייסבוק ואינסטגרם מ"אפליקציות חברתיות מתחרות".
למרות שאינה הזכירה את טיקטוק בשמה, העיתוי מרמז שמטא מנסה לנצל את חוסר הוודאות סביב המתחרה שלה, כאשר עוד לא ברור אם הנשיא טראמפ יוכל למצוא דרך להמשיך את פעילותה בארה"ב.
טיקטוק מדווחת על 170 מיליון משתמשים בארה"ב - כשרבים מהם מסתמכים עליה לפרנסתם - מה שאומר שהרבה אנשים יחפשו פלטפורמה חלופית לפרסום אם הפלטפורמה תיעלם באופן סופי מהמדינה.
על פי התוכנית החדשה, יוצרים חדשים לגמרי בפלטפורמות של מטא יוכלו לקבל תשלום במהלך 90 הימים הראשונים, בתנאי שיפרסמו תכנים מקוריים באופן קבוע: לפחות 20 סרטוני רילס בפייסבוק ו-10 סרטוני רילס באינסטגרם מדי חודש.
אבל לא כולם יכולים להצטרף - הכסף יהיה זמין רק לאנשים שהם חדשים לחלוטין בפייסבוק או באינסטגרם. בנוסף, נראה שהחברה תחליט את מי לקבל על בסיס פרטני, שכן אנשים צריכים להגיש בקשה להתקבל לתוכנית.
מהלך נוסף שעשתה מטא ברקע הדרמה סביב טיקטוק הוא לשנות את עיצוב הפרופילים באינסטגרם למלבני במקום ריבועי, צעד שעורר ביקורת בקרב יוצרי תוכן. אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, הודה כי "היה צריך להודיע על השינוי מראש".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו