החרם מתרחב: ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה היום (שישי) כי תפסיק לפרסם מודעות בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר בארה"ב "לפחות עד סוף 2020". זמן קצר לאחר פרסום ההודעה מארק צוקרברג פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ופה כתב בין היתר כי בחברה ממשיכים לבחון את שינוי המדיניות בכל הנוגע לשימוש ברשת החברתית לקראת הבחירות לנשיאות בארה"ב. כעת, תצורף תוויות אזהרה לפוסטים המפרים את מדיניות הרשת, אך עם ערך חדשותי.
בכל הנוגע לגורם שהצית את מחאת החברות, צוקרברג כתב כי "יעשה שימוש בסטדנרט חמור יותר בכל הנוגע למודעות בעלות תוכן הכולל מסרים של שנאה". עוד הוסיף, כי "אנו מרחיבים את מדיניות הפרסום שלנו, שכן לא יהיה ניתן יהיה לטעון שאנשים ששייכים לגזע, קבוצה אתנית, לאום, דת או מגדר מסוימים, מהווים איום על בהיטחון הפיסי או הבריאות של אנשים אחרים. אנחנו גם מרחיבים את המדיניות שלנו כדי להגן טוב יותר על מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט ממודעות שלפיהן אנשים אלה נחותים, או מביעות זלזול בהם".
בעקבות ההכרזה, מניות פייסבוק וטוויטר צנחו בכ-7.5 אחוזים בבורסה בניו יורק. יוניליוור הצטרפה לרשימה הכוללת מעל 90 חברות נוספות, ביניהן תאגיד התקשורת האמריקני ורייזון, פטגוניה, בן אנד ג'ריס ועוד שהכריזו על חרם על פייסבוק בשל "המדיניות המכילה" בנוגע למסרים "הבעייתים" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. חברה נוספת שהכריזה על חרם, The North Face, מסרה השבוע כי "לא נפרסם עד שיינקטו צעדים משמעותיים שיעצרו את הגזענות, האלימות והשנאה".
מחברת יוניליוור נמסר: "מתוקף האחריות שלנו ולאור האווירה בארה"ב, החלטנו החל מעכשיו, לפחות עד סוף השניה, שלא לפרסם באמצעות הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בארה"ב. להמשיך לפרסם בפלטפורמות האלו בתקופה זו לא מוסיף ערך לאנשים שלנו ולחברה. נעקוב אחרי ההתפתחויות ונבחן מחדש את עמדתנו אם נצטרך".

בין המוצרים של יוניליוור, הממוקמת בלונדון, נמצאים המותגים ליפטון, דאב, מיונז הלמנס ועוד. עד כה השנה יוניליוור פרסמה באותן רשתות בסכום הנאמד בכ-11.8 מיליון דולרים, כך על פי נתוני חברת האנליזה פאטמטיקס (Pathmatics).