דוקטור תציל אותי: קורין גדעון לא תיארה לעצמה שכאב גרון שהיה אמור להיות מאובחן במהירות ובקלות על ידי רופא בקופת החולים אליה היא משתייכת, יעלה לה גם בכאב ראש ובחור בכיס.
"מסתבר שאם אין לכם קורונה עדיף לא להיות חולים בכלל בימים אלה", פתחה קורין את הפוסט ששיתפה ביום שלישי עם עוקביה הרבים באינסטגרם ובפייסבוק.
"בתום לילה של כאבי גרון התארגנתי ללכת לרופא המשפחה של מכבי שקבעתי אליו תור, אבל המזכירה הקדימה אותי והתקשרה להודיע שהתורים הם רק טלפוניים, ״בגלל המצב״,סיפרה גדעון והמשיכה לתאר את השתלשלות האירועים הבעייתית שהחלה להתגלגל.
"אמרתי לה שאני רוצה להיבדק פיזית כי אולי זאת דלקת והיא ענתה שבמיוחד כאבי גרון לא נבדקים ״בגלל המצב״. המתנתי לטלפון מהרופא שאחרי חצי דקה קבע שאין לי כלום. ״תאכלי גלידה ותראי הרבה טלוויזיה״. ״אולי כדאי שאעשה משטח גרון?״ ״לא עושים משטחי גרון עכשיו, בגלל המצב״.
ברוב טיפשותי סמכתי על האבחנה הטלפונית ועברה עליי יממה נוספת של סבל והחמרה, כששום תרופה קונבציונלית או לא, לא עוזרת.
גדעון ממשיכה ומספרת שניסתה להתגבר על הכאב אך הוא רק הלך והחמיר. "אחרי לילה נוסף בלי שינה כשאני כבר רגע מלהגיע למיון (לשם כנראה חושבים שעדיף להגיע ״בגלל המצב״), צלצלתי אובדת עצות למכבי כדי לבקש מומחה אף אוזן גרון אולי הוא יסכים לבדוק אותי... אבל לא היו תורים!!! בכלל!! בשלב הזה הכאב כבר הכניע את גדעון והיא נאלצה לפנות לרופא פרטי.
"לא יכולתי יותר, התקשרתי בוכה לרופא אף אוזן גרון פרטי. תוך שעה הוא קיבל אותי, נדהם ממה שהולך לי בגרון, לא מבין איך שרדתי כל כך הרבה זמן בלי טיפול מתאים. הוא רשם לי אנטיביוטיקה חזקה.
את הפוסט הזועם סיימה קורין בהצהרה דרמטית נגד מכבי שזכתה לאלפי לייקים ומאות שיתופים . "יומיים של סבל יכלו להיחסך ממני. את מיטב כספי אני משלמת כבר שנים לקופת החולים, ובסוף בשביל דלקת גרון סטנדרטית אני צריכה להוציא כמעט אלף שקל על רופא פרטי?! ומה עם מי שאין לו את האמצעים? בשם הקורונה מפקירים את כל יתר החולים. תהיו בריאים, ראו הוזהרתם".
דבריה של גדעון עוררו כצפוי סערה גדולה ברשת. אומנם היו גולשים שסיפרו על חוויה שונה בהתנהלות מול מכבי, אך מרבית התגובות היו זועמות כשרבים חלקו סיפורים דומים על התנהלות לקויה של מערכת הבריאות.
גם לאחר הסערה שעורר הפוסט, גדעון עדכנה בסטורי היום (יום חמישי) שלה כי אף נציג רשמי מטעם מכבי לא יצר עימה קשר. בנוסף שיתפה את העוקבים בסמס שקיבלה מהקופה לדירוג השירות שלהם יום אחרי, וציינה כמובן על גביו כי לא הייתה מרוצה כלל. גדעון מסרה לנו בתגובה שקיבלה מאות תגובות לפוסט וכי עדיין ולמרות הכל אף נציג מהקופה לא יצר עימה קשר.
פנינו לדובר מכבי בניסיון לקבל תגובה, אך הוא בחר לא להשיב לפנייתנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו