מעצבי העל ובתי האופנה הבינלאומיים מחשבים מסלול מחדש, וכרגע קיום שבוע האופנה בספטמבר מוטל בספק. בתי אופנה רבים, בהם מייקל קורס, סן לורן ואחרים הודיעו כי לא ייטלו בו חלק, ועתידן של שאר תצוגות האופנה בשנה הבאה לא ברור, כך מדווח מגזין הרפרס' בזאר.
"המגפה עכבה את הליך הייצור של קולקציית סתיו 2020 וצריך לתת לצרכנים להתרשם מקולקציית הסתיו שתגיע בספטמבר לחנויות ולא להעמיס עליהם גם מראות של עונות חדשות קדימה", אמרו בבית האופנה מייקל קורס בראיון למגזין ווג. בשנה הקרובה יוצגו רק שתי קולקציות של מייקל קורס ולא קולקציה בכל עונה כפי שהיה בעבר.
גם בית האופנה גוצ'י מקטין את השתתפות בתצוגות הגרנדיוזיות בשבועות האופנה הצפויים השנה. אלסנדרו מישלה, המנהל הקריאטיבי של גוצ'י, הסביר בסדרת פוסטים באינסטגרם כי במקום ארבע תצוגות תבוטל תצוגת קולקציית קרוז וקולקציית קדם סתיו מאחר שמדובר בקולקציות שאין בהם הרבה יצירתיות והעלויות שלהן גבוהות. בית האופנה יציג רק שתי קולקציות מרכזיות בשנה, קיץ וחורף. המותג צפוי להציג ב-17 ביולי בשבוע האופנה הדיגיטלי במילאנו קולקציה חדשה, וכעת גם לא ברור אם תצוגה זו תוצג בפורמט הדיגיטלי.
בבית האופנה סן לורן הודיעו כי לא ישתתפו בשבוע האופנה בספטמבר וגם לא ישתתפו בשבועות האופנה בהמשך השנה הנוכחית. בית האופנה ג'ורג'יו ארמני הודיעו כי הם דוחים את הצגת קולקציות הגברים וקולקציות הנשים למועד לא ידוע, וכי ככל הנראה התצוגות יוצגו דיגיטלית. נכון לעכשיו, התצוגה המרכזית של ארמני שהייתה מוצגת מידי שנה בפריז נדחית לינואר 2021, וגם צפויה לעבור ולהיות מוצגת במילאנו.
בית האופנה אלכסנדר וואנג, שמציג פעמים בשנה, ביוני ובדצמבר, שחררו את הקולקציה הייחודית ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, והודיעו כי 20 אחוז מהכנסות ממכירת הקולקציה יתרמו למען מציאת תרופה לנפגעי הקורונה.
בעוד שרוב המותגים מחפשים דרכים דיגיטליות להציג את הקולקציות, המעצב קרבי ז'אן-ריימונד מבית האופנה פייר מוס הודיע על פתרון חלופי, הקולקציה תוצג בבכורת הסרט התיעודי merican also, שעלילתו מתרכזת בסיקור בית האופנה. בד בבד עם יציאת הסרט, בית האופנה פייר מוס יעלה לראשונה אוספים מיוחדים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו