מגפת הקורונה שוככת בארץ כמו גם באירופה, ומסעדות רבות מתחילות להיפתח מחדש – תחת כללי ריחוק חברתי נוקשים.
בחלק מהמסעדות מקבלים פחות קהל להושבה, או מרחיקים את השולחנות של הסועדים אחד מהשני. בענקית המזון המהיר ברגר קינג, מצאו עבור המסעדות שלהם בגרמניה שיטה משעשעת ומוצלחת במיוחד להזכיר לאנשים את הריחוק החברתי שלהם.
בתמונת טוויטר שהעלתה דוברות המסעדה לטוויטר, נראים סועדים של המסעדה כשלראשם הכתר של ברגר קינג, בגודל מעט מוגזם. מדובר בכתר גדול, שעל פי הדוברות של החברה הוא "בקוטר של מטר וחצי מצד לצד כך שהמרחק הנדרש לריחוק חברתי בין שני בני אדם שאוכלים נשמר". הדובר הוסיף כי "רצינו בברגר קינג לשמור על הריחוק החברתי המתבקש כדי להגן על הלקוחות שלנו ומצאנו לנכון שהכתרים האלו, שגם הלקוח עושה אותם בעצמו וחובש על ראשו, יזכירו הכי טוב את הריחוק הנדרש בין אדם".
כתב: לירן אוהלי // צילום: משה בן שמחון
עם זאת ראוי לציין כי לא מדובר בהמצאה של ברגר קינג: בבתי ספר בסין צולמו כבר לפני כחודש תלמידים סינים כשהם חובשים לראשם כובעים עם "קרניים" מספוג באורך של כמטר וחצי, על מנת שיזכרו לשמור על ריחוק זה מזה.
בנוסף לדרך המשעשעת הזו הוציאה חברת ברגר קינג גם סרטון פרסומת שמזכיר לאנשים לשמור על הריחוק החברתי. בסרטון עומדת ליד המעלית אישה שמחכה לה. למקום מגיע אדם שאוכל בצל, הוא אומר לאישה שלום אבל זו נגעלת מהריח ועולה במקום במעלית במדרגות. בדרך משעשעת זו מזכירה החברה לאנשים שלא רק ריח פה כמו בצל עלול לגרום לדחייה חברתית, אלא צריך להיזהר גם מווירוס הקורונה.