וואטסאפ היא האפליקציה היחידה שנמנעה מלהציג לנו פרסומות לאורך כל הדרך, אבל ידענו שזה לא יימשך לנצח. דיווח ב-The Information טוען כי בפייסבוק, הבעלים של וואטסאפ, מתכננים לשלב כבר במהלך שנת 2020 מודעות באפליקציה - בניגוד לפרסומים כי התוכנית נגנזה.
לפי המידע החדש, הצגת הפרסומות תהיה בהתאמה אישית ותתבסס על חשבון הפייסבוק והוואטסאפ - כפי שנעשה באינסטגרם ובפייסבוק עצמה. בדיווח מציינים כי התוכנית כבר נמצאת על השולחן, אך עם זאת היא גורמת לחילוקי דעות משמעותיים בתוך החברה.
בפייסבוק עשויים להשתמש במספרי הטלפון שלנו כדי להתאים את החשבונות השונים וליצור מאגר נתונים אחיד שיציג מודעות ממוקדות יותר. בתוך כך, החשש העיקרי ברשת החברתית הוא כי הדבר עשוי לגרום למשתמשים למחוק את חשבון הפייסבוק שלהם, לצד סוגיות רגולטוריות הקשורות להגבלים העסקיים בחברה.

אם המידע נכון התוכנית צפויה לצאת לדרך אחרי השלמת איחוד שלוש אפליקציות המסרים של צוקרברג - פייסבוק מסנג׳ר, וואטסאפ, ואינסטגרם (Direct Message). מה זה אומר? תוכלו לשלוח הודעות באפליקציה אחת, נגיד פייסבוק מסנג׳ר, והחברים שלכם יקבלו אותה באינסטגרם או בוואטסאפ.
בחודש ינואר פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי וואטסאפ פירקה את הצוות שפיתח את מערכת הפרסומות לאפליקציה, וציטט גורמים בכירים בחברה. התוכנית של וואטסאפ הייתה לשלב אותן בין הסטטוסים, אפשרות שדומה לסטוריז באינסטגרם, ובה מפרסמים תמונות שנעלמות אחרי 24 שעות.