ההפנינג מול מלונית הקורונה לחרדים בירושלים

קורונה? בקופות החולים לא מוותרים על השיווק

משרד הבריאות אסר על מעבר בין הקופות כדי שיתרכזו בטיפול בחולים, ולא בתחרות • אז למה "מאוחדת" ו"מכבי" מימנו מופע מול מלונית קורונה לחרדים?

גם הקורונה לא עוצרת את פעולות השיווק וגיוס המבוטחים של קופות החולים. למרות שהן צריכות להיערך לטיפול באלפי חולי קורונה, ולמרות שמשרד הבריאות אסר על מעבר מבוטחים בין הקופות עד ספטמבר, בקופות החולים מאוחדת ומכבי בחרו לעשות פעולות שיווק מול "מלון הקורונה" פרימה פאלאס בירושלים, שבו שוהים בעיקר חולי קורונה חרדים.



יצוין כי לקופות החולים מותר לעשות פעולות שיווק לגיוס מבוטחים. אבל הפעילות הזו שממוקדת במגזר החרדי, מעלה חשד לחוסר שוויוניות, מאחר ומול מלונות הקורונה ה"חילונים" אין הופעות בידור כאלו. 

בסרטון המצורף נראה הזמר החרדי המופיע בחסות מאוחדת אומר: "כל היוזמה הזו שייכת אך ורק למשה ברים, מנכ"ל קופת חולים מאוחדת (הטעות במקור מ.י.ב.א), שהחליט לעזוב הכל ולבוא לשמח את כל מי שנמצא במלון". משה ברים, הוא מגייס מבוטחים למאוחדת במגזר החרדי בירושלים ובביתר עלית.

במשרד הבריאות לא אהבו את התמונות הללו. גורם במערכת הבריאות ציין כי, "בזמן שכל מערכת הבריאות הציבורית נאנקת תחת התמודדות עם קורונה, יש כאלה שמנצלים כספי ציבורי לשיווק עצמי. זה מסביר ומצדיק את מהלך הפסקת המעבר בין הקופות".

עוד בנושא:

הקורונה: אין מעבר בין קופות החולים

סיוט במלון הקורונה בי־ם

קופות החולים יפתחו בשבוע הבא מרפאות ייעודיות לבדיקות קורונה

ככל הידוע, משרד הבריאות בוחן אפשרות להאריך את איסור המעבר בין קופות החולים עד לסוף 2020. הפסקת המעבר בין קופות החולים הוא צעד יוצא דופן, שנועד לאפשר לקופות להתרכז בהיערכות ולמאבק בקורונה, ולא בתחרות ביניהן.

בימי שגרה מעבר בין קופות החולים הוא אפשרי שש פעמים במהלך השנה. רק מיעוט קטן, כ-2% מהישראלים מנצלים את זכותם לעשות זאת, אבל התחרות על המבוטחים גוזלת משאבים רבים וכספים רבים בקופות.

כך למשל, בשנת 2017 התבצעו 53% מהמעברים ביישובים ממדרג חברתי כלכלי נמוך, כאשר הקופות משקיעות בעיקר במעברים "חמולתיים" במגזר הערבי והחרדי.

ממכבי נמסר: "מכבי לקחה חסות בהופעה של העירייה, כדי להעביר מסר של שירות טלפוני. מדובר באוכלוסייה שלא חשופה לטלוויזיה או לרדיו".

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה כי "פעילות העברת מסרים לאוכלוסיות באופן המונגש ומותאם עבורן היא אקט בריאותי מניעתי חיוני שאין בינה לבין שיווק ולא כלום. מאוחדת תמשיך ותפנה לכל מגזר באוכלוסיה בכבוד ובהתאמה לאורח חייו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...