סיוט במלון הקורונה בי־ם

חולים השוהים במלון פרימה פאלאס מתלוננים על ירקות רקובים, חוסר בחימום ואי מענה בקבלה • "האוכל מקולקל, קר לנו"

תנאים רעועים במלון פרימה פאלאס י-ם //

ירקות רקובים, שעועית עם עובש, לילות קרים ללא חימום וחוסר מענה בקבלה, אלו רק חלק מהתלונות של חולי הקורונה המתאכסנים במלון פרימה פאלאס בירושלים באחריות פיקוד העורף. התלונות חושפות תמונה עגומה וקשה על התנאים בהם שרויים באי המלון שאמורים לנוח ולהחלים מהמחלה.

אלא שהתפריט שמסופק לאורחים בפועל, כך על פי טענת חלק מהם, הינו דל ובחלק מהפעמים לא אכיל: "פעם בשבוע מכינים סלט ואתה מקבל את אותם ירקות במשך השבוע עד שהם מתקלקלים", מספרת אסתר (48) הנמצאת במקום כשבוע. אסתר מספרת כי בשבת האחרונה הוגש להם אוכל מקולקל שכלל עוף, תפוחי אדמה ושעועית ירוקה ובה עובש. "הכל היה עם עובש וזה הסריח בטירוף. ביום ראשון קיבלנו לצהריים ספגטי וחומוס חצי מבושל שהיה קשה ולא לעיס".

אם לא די בכך המלון אינה מספק מיזוג לחדרים אלא רק איוורור. "הלילות קפואים. אני ישנה עם 3 שמיכות ובימים האחרונים במשך היום נעשה גם חם". ניסיונותיהם של החולים לקבל מענה דרך הקבלה או נציגי פיקוד העורף עלו בתוהו. "אתה יכול להמתין גם 20 דקות ולא יענו לך. בתנאים האלה גם אדם בריא שנכנס לפה יוצא חלש וחולה. אני מרגישה כמו בכלא. בעונש. אין לאן לזוז ואין עם מי לדבר".

עוד בנושא:

"הכרוז צועק שלעזוב את החדר זו עבירה פלילית"

סין: בית מלון שאכלס חולי קורונה קרס

"מחלקת הקורונה זה כמו סרט מדע בדיוני"

יונתן (36) שוהה במלון מאז יום ראשון מרחיב על התנאים במקום: "אנו חיים פה כמו חתולים בפח הזבל. אני בהלם מהמדינה. אני נלחם כדי לצאת מפה בכל מחיר. יש פה אנשים שמתאוששים מבית חולים וזקוקים לתנאים סבירים, אנשים מבוגרים שזקוקים לתרופות והמקום לא מספק להם לא תרופות ולא מזון סביר".

מפיקוד העורף האחראי על המלון נמסר: "פיקוד העורף הינו גורם מתכלל שתפקידו לנהל את מלונות ההבראה בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בתי המלון ותוך הכוונה מקצועית של משרד הבריאות וקופות החולים. צה״ל אינו גוף מנחה מבחינה רפואית, נושא זה הינו באחריות קופות החולים ומשרד הבריאות. למאושפזים במלונית ניתנת האפשרות לקבלת משלוחים אישיים ובהן גם קבלת תרופות אישיות וציוד נוסף פעמיים ביום. בנוגע לטענות בנושא המזון, נעשים מאמצים שוטפים לשיפור באיכות ומגוון המזון שניתן לשוהים במלונית".

"באשר לטענות על ניתוק המיזוג בחדרי המלונות, התקלה במערכת המיזוג במלון תוקנה והחל מיום חמישי ישנה מערכת מיזוג תקינה וניתנת לשינוי על פי המצב הרצוי. ניתוק הטלוויזיות בחדר המלון נעשה בהתאם לתנאי ההתקשרות אל מול הנהלת המלון ובתאמה לקהל היעד. בנוסף באשר לאי פינוי הפסולת, במלונית קיימות מספר אפשרויות לפינוי עצמי של האשפה בצורה מהירה ונוחה.צוות אנשי פיקוד העורף הנמצאים במלוניות עושים כל שביכולתם על מנת לסייע לשוהים במלון ולהעניק עבורם את התנאים הטובים ביותר לשהייה במלון".

ממלון "פרימה פאלאס" נמסר: "רשת מלונות פרימה מסרה בתגובה: בהנחיית משרד הביטחון המלון התבקש לארח חולי קורונה מהציבור החרדי, כמקום להחלמה. עובדי המלון עובדים בחריצות ובמסירות, בהנחיית פיקוד העורף ובתיאום עם קהילת חב"ד, בכדי לאפשר לציבור החולים שהייה נוחה ככל שניתן, בהתאם למצבם. הטענות שהועלו הינן חסרות שחר. אנו קשובים לצרכים הייחודיים לאוכלוסייה חרדית זו, לכן התקשרנו עם חברת קייטרינג שהיא היחידה בכשרות חב"ד גם לפסח, ובתיאום הגורמים בחב"ד". 

"אנו מספקים ארוחות על פי המפרט שהתבקשנו. האוכל מגיע ומוגש טרי בכל ארוחה. בשל הכשרת המטבח לפסח, הוגשה ארוחת צהריים קרה, דבר המקובל (והובא לידיעת החולים). מעבר לכך החולים מקבלים את כל הארוחות בהתאם למפרט ואף הרבה מעבר לכך. שאר התלונות אינן נכונות. אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף, ושומרים על כל הסטנדרטים כמתבקש. צר לנו כי קומץ של חולים, מפרשים את פועלנו למענם, כתפעול מלונאי ולא כמתקן החלמה, ומכפישים אותנו וזאת למרות מאמצינו הכנים לשרת אוכלוסייה זו על פי אמונתה."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר