מנכ"ל זום מתנצל: "מכירים בכך שנכשלנו ואכזבנו את המשתמשים"

מאז שהפכה לפופולרית בעקבות משבר הקורונה סופגת הפלטפורמה ביקורת קשה בכל הקשור להצפנת השיחות • בחברה מבטיחים: נתמקד בתיקון בעיות האבטחה

אריק יואן, מנכ"ל זום // צילום: AP

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל אפליקציית זום, התנצל בסוף השבוע בפרסום רשמי בבלוג של החברה בפני מיליוני המשתמשים שלה על בעיות אבטחה ופרטיות שהתגלו בהפעלת המערכת ושגררו לאחרונה ביקורת על החברה. "אנחנו מכירים בכך שנכשלנו ואכזבנו את המשתמשים הרבים שלנו בכל הנוגע לצפיות האבטחה והפרטיות של העולם מאיתנו", כתב יואן.

בהודעה הוסיף יואן כי החברה תתעסק ב-90 הימים הבאים אך ורק בהעצמה של ההצפנה של המידע הזורם בה, שנטען כי הוא מוצפן מקצה אל קצה, ולמעשה תדחה כל מהלך פיתוח אחר שהיה בקנה אל שלב מאוחר יותר וזאת כדי להעלות את רמת האבטחה והפרטיות של האפליקציה.

המנכ"ל גם ציין שהחברה תחל לפרסם דו"ח שקיפות, כמו שעושות ענקיות הרשת פייסבוק, טוויטר וגוגל, ובדו"ח יפורסמו כל הפניות הממשלתיות לקבלת מידע מהחברה כפי שעושות שאר ענקיות הטכנולוגיה, וכך הציבור ידע איזה ידע נמסר ומה המדיניות הכוללת של החברה ביחס לשמירת המידע שלו.

צילום: EPA
צילום: EPA

השימוש באפליקציית זום, חצה בעקבות משבר הקורונה העולמי תוך זמן קצר מאד את רף 200 מיליון המשתמשים, דבר שהחברה לא התכוננה אליו לפני כן. הציבור ברחבי העולם עבר לנהל מסיבות יום הולדת, מפגשים חברתיים, ואף ישיבות ממשלה דרך האפליקציה.

אלא שבאופן פרדוכסאלי הזינוק המדהים הזה הוא שמצא את החברה בשלב שבו היא עדיין לא היתה מוכנה לחלוטין מבחינת אבטחת המידע שזרם בה ולמעשה היא התקשתה, ועדיין מתקשה, לשלוט בזרם הענק ולהגן עליו מפני האקרים וריגול.

כבר כעת ה-FBI והיועץ המשפטי של הממשל בניו יורק פתחו בחקירה נגד האפליקציה והיא עצמה הורידה מהיישום את היכולת לשתף פעולה בישיבות עם פייסבוק בעקבות טענות על בעיות אבטחה וזליגת מידע. על כך אמר יואן כי "לא דמיינו ותכננו שכל אדם בעולם ירצה להשתמש בפלטפורמה שלנו באופן מיידי. בכלל לא נערכנו לאפשרות הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר