ההחמרה בהתפשטות וירוס הקורונה באה לידי ביטוי בשינויים בדפוסי הצריכה, כפי שעולה מנתוני חברות כרטיסי האשראי.
מנתוני חברת MAX עולה כי ענף התיירות, שהיה בין הראשונים להיפגע, סופג ירידה מתמשכת. בתאריכים 1-22 במארס חלה צניחה של 74% במחזורי העסקאות, בהשוואה לתקופה זו בחודש קודם. בהשוואה לחודש מקביל אשתקד הירידה משמעותית אף יותר ועומדת על 81%.
תחום הפנאי והבידור נפגע גם הוא, עם ירידה של 16% בהשוואה לחודש פברואר ולחודש מארס אשתקד.
עוד עולה מנתוני MAX כי תחום ההלבשה והנעלה ירד ב־22%, כאשר רואים כמובן הסטה לכיוון קניות באונליין. לעומת זאת, ניתן לראות עלייה של כ־30% בענף המזון, ועלייה של 16% בתחום הפארמה ושירותי רפואה ביחס לחודש הקודם.
ב־MAX מציינים כי "נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, ובהתאם לכך נספק הטבות מתחומים שונים אשר יקלו ככל הניתן על הציבור הרחב, שנאלץ לשהות בביתו".
לפי נתונים של מחלקת המחקר של חברת כאל, מתחילת החודש בהשוואה לחודשים אחרים, חלה ירידה של 35% בתחום האופנה, ירידה של 70% בתחום האירוח ובתי מלון, ירידה של 90% בתיירות ובתעופה, ירידה של 13% בתחום התחבורה, ירידה של 25% במסעדות, ירידה של 28% בפנאי ובילוי וירידה של 5% בתחום המזון המהיר.
בענף רשתות המזון, לעומת זאת, חלה עלייה חדה של 42%. מעבר להצטיידות, אנשים לא אוכלים בעבודה ומבשלים יותר בבית ולכן קונים עוד ועוד מזון.
בנוסף, הישראלים הפסיקו כמעט לחלוטין לבצע הזמנות מאתרים בינלאומיים, והרכישות שעדיין מתבצעות באונליין הן בעיקר דרך אתרים ישראליים, שמבטיחים את המשלוח המהיר הביתה.
מהנתונים האחרונים של חברת שב"א, שירותי בנק אוטומטיים, המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי לפני ההנחיות שהוחמרו, חלה עלייה בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי בישראל בעת משבר הקורונה בסוף שבוע בתאריכים 14-12 במארס. זאת לעומת סוף השבוע שקדם לו.
מהנתונים שנאספו על ידי חברת שב"א עולה כי במהלך סוף שבוע זה "גיהצו" הישראלים בארץ בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 2.222 מיליארד שקלים. מדובר בעלייה של 1.4% לעומת הפעילות בכרטיסי אשראי בסוף השבוע הקודם, שבו הוציאו סכום כולל של 2.191 מיליארד שקלים.