הזוגות הישראליים מראים כי הרומנטיקה לא חלפה מהעולם, ולילה מפנק במלון עדיין עומד בראש סדר העדיפות הרומנטית, כך עולה ממחקר עולמי ייעודי ליום האהבה שערכה חברת מאסטרקארד.
המחקר מתבסס על ניתוח חיובי אשראי ועסקאות תשלום על פני תקופה של שלוש שנים בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו (11-14 לפברואר בין השנים 2017-2019) ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל. במסגרתו נבדקו מגמות הצרכנים בעולם בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג.
לפי הנתונים, מספר העסקאות על מלונות בישראל עלה ב-26 אחוזים משנת 2017 עד 2019, ורוב המלונות הוזמנו סביב יום האהבה (51% מסך ההוצאות). מחוות רומנטיות כמו מתנות וחוויות סביב חג האהבה בישראל עלו ב-22% מאז 2017, כאשר המספר הכולל של עסקאות עלה ב-46% לכ-7 מיליון דולר לעומת כ- 5.5 מיליון דולר בשנת 2017. עוד עולה מהמחקר, כי בישראל חלה עליה של 31% בקניות און ליין בשלושת הימים בין חג האהבה של 2017 ל-2019.
הנתונים מצביעים כי יום האהבה גורם לאנשים לטוס יותר, בישראל סך של 1.3 מיליון דולר הוצא בהזמנת טיסות, כשמדובר בעלייה של 41% לעומת שנת 2017, אז הוציאו פחות ממיליון דולר. בנוסף, המחקר מצא כי ישראל עקפה את הממוצע העולמי שעומד על גידול של 13% בהוצאות על טיסות, ככל הנראה כתוצאה מריבוי חברות הלואוקוסט הפועלות בישראל.
ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם עומדת על סכום עצום של 2.2 מיליארד דולר, גידול של 13% ביחס ל- 2017, כשאירופה עצמה מהווה 40%, שם הוציאו כ-890 מיליון דולר על טיסות.
מסעדות ממשיכות להיות הדרך בטוחה ללב האנשים, כשההוצאות במסעדות ממשיכות לצמוח לכבוד יום האהבה משנה לשנה. מאז 2017 חלה עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות, כשההוצאה הכוללת גדלה ב-16% ל-4.4 מיליארד דולר בשנת 2019. אירופה עצמה מהווה כ-880 מיליון דולר מתוך הוצאה זו. בישראל, מספר העסקאות שנעשו במסעדות גדל ב-69% בשלוש השנים האחרונות, כשההוצאה גדלה ב-41% לכמעט 1.5 מיליון דולר בשנת 2019.