מיצובישי ASX מתבסס על פלטפורמה ותיקה למדי. הוא קיבל לאחרונה מתיחת פנים עמוקה, כזו שאמורה לשפר את היכולת שלו ולמלא את טווח רכבי הפנאי של החברה בפנים רעננות. ה-ASX הוא חלק מהמענה שמיצובישי נותנת לאופנת הג’יפונים ומהווה מדרגת הכניסה לעולם הפנאי של מיצובישי, כשמעליו מצויים האקליפס-קרוס והאאוטלנדר.
השלישיה הזו חולשת על טווח המחירים הרלוונטי ביותר לקהל הישראל. לפי סיכום המסירות של 2019, בה קפצה מיצובישי למקום החמישי הכללי בשוק הרכב הישראלי (שניה רק לטויוטה מבין היפניות), האסטרטגיה הזו עובדת.
מה חדש?
כאמור, ה-ASX אמור להשתלב במשפחת דגמי הפנאי של מיצובישי. ומתיחת הפנים הזו נותנת לו את החזית המוכרת משאר הדגמים במשפחה. תוצאת השינויים מלפנים ומאחור מוצלחת למדי ונותנת ל-ASX ניחוח עדכני. גם בסיס הגלגלים הארוך וסרחי העודף הקטנים תורמים מהבחינה הזו. ה-ASX מקבל במתיחת הפנים הזו גם את מנוע ה-2.0 ל’ (150 כ”ס) העדכני שהוצג באאוטלנדר. מנוע הטורבו החדש מהאקליפס לא הגיע לכאן, אבל הדור העדכני של התיבה הרציפה כן.

בתוך תא הנוסעים מיצובישי מבטיחים שיפור באיכות החומרים לצד נגיעות עיצוב קלות (בקונסולה המרכזית). במכונית המבחן (רמת גימור פרימיום שעלותה 148,000 שקלים) מושבים עם ריפודים משולבי עור, תרמו להרגשה משופרת בתא. בכל רמות הגימור אפשר למצוא דור חדש למערכת המולטימדיה המקומית, עם אפשרות לתפעול קולי בעברית. יש גם תאורת LED מלפנים. רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות כוללת בלימה אוטונומית, עמעום אורות וגם התראה על סטייה מהנתיב (ללא תיקון אקטיבי). גרסת הפרימיום הנבחנת מוסיפה גם התראה על רכבים בשטחים המתים ובנסיעה לאחור.
על הכביש
כניסה לתא הנוסעים בגרסה הזו התחושה מעורבת. מצד אחד הריפודים האמורים מוסיפים כאן, האבזור הרב תורם אף הוא לתחושה הטובה. למרות שהחומרים ברובם טובים וההרכבה מצוינת העיצוב הכללי מרגיש מעט מיושן. המרווח מלפנים מצוין והכיסאות היו נוחים למרות בסיס קצר. מאחור המצב דומה כשרק מרווח הראש לא יתאים לבוגרים גבוהים. תא המטען מציע נפח בינוני (416 ל’) עם פתח טעינה רחב גם אם קצת גבוה. האס כאן הוא האבזור, אם זו בקרת האקלים, החלון הגדול בגג, או מסך המולטימדיה הגדול, אלו ועוד משפרים מאוד את התחושה בתא.

יחידת ההנעה חדשה עבור ה-ASX אבל מרגישה מוכרת למדי. הביצועים שמפיק השילוב בין מנוע הבנזין והתיבה הרציפה טובים בסה”כ, אך אופן ההגשה שלהם לא תמיד רהוט. הזינוק מהמקום מהוסס קצת אבל משם התגובות, בתאוצות ביניים לדוגמה, טובות מאוד. נסיעה מנהלתית שומרת על סל”ד נמוך ומרגישה נינוחה. אבל זימון מלוא יכולת הביצועים יציב את מחט הסל”ד גבוה וגם אם הנהמה הנשמעת מרוחקת, היא עדיין מייצרת תחושה עסוקה ולא מעודנת. ממוצע צריכת הדלק בימי המבחן עמד על 12.4 ק”מ/ל’ – נתון נאה בהתחשב באופי הנסיעה. עוד נציין, שבנסיעה בינעירונית נינוחה, המנוע שקט למדי אבל נרשמה נוכחות של רעשי דרך ורוח.
עדיין על הכביש המהיר במהירות חוקית, הנסיעה ב-ASX מרגישה נעימה, סופגת ואפילו מרוסנת במידה. בתוך העיר התחושה מוצקה מאוד והספיגה לא מספקת על מהמורות חדות במהירות איטית. החישוקים הגדולים עם צמיגים נמוכי-החתך, לא תורמים כאן. מעבר לזה מציג ה-ASX מנהגי כביש בוגרים גם אם לא מלהיבים. ההגה מדויק ומציג משקל טוב מהמקובל בז’אנר. קיימת זווית גלגול מורגשת בפניות תחת עומס ובקצה מגבלות האחיזה מתגלה תת-היגוי קל לשליטה. בפניות איטיות הורגשה לוחמת הגה כשמלוא כוחו של המנוע נשלח אל הגלגלים הקדמיים.

שורה תחתונה
ה-ASX מקבל רשימת עדכונים חכמה ששומרת עליו רלוונטי. אין הדברים אמורים לגבי היכולת הבסיסית של הפלטפורמה הזו, אלא לתמורה המוצעת. ה-ASX פשוט מציע ממדים ואבזור דומים לרכבי-פנאי הקומפקטיים המוכרים, במחיר נמוך ונגיש יותר.
מיצובישי ASX 2.0 ל’ ‘פרימיום’
מנוע: 1,998 סמ”ק
הספק: 150 כ”ס ב-6,000 סל”ד
מומנט: 19.9 ב-4,200 סל”ד
גיר: אוטומטי, רציף
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 11.7 ש’
מהירות מרבית: 190 קמ”ש
בסיס גלגלים: 267 ס”מ
מחיר (גרסה נבחנת): 147,900 שקלים
+ ממדים, אבזור, תמורה
– בידוד רעשים, עידון תחת עומס