דוקו או ריאליטי? הסדרה המהפכנית של נטפליקס

הריאליטי החדש מאפשר למתמודדים לזייף את עצמם כל הדרך לניצחון, בדיוק כמו בחיים • הפורמט הזה יצליח גם בישראל

"The Circel" // צילום מסך

הרשתות החברתיות הפכו מזמן להיות חזות הכל, ולא רק בעולם של הצעירים. אנשים משתפים את החיים שלהם, ובעיקר את החיים שהם רוצים שיחשבו שיש להם, ובתמורה מקבלים לייקים ועוקבים.  המדד של כמה אתה שווה הוא מספרי, וכך גם נקבע הערך שלך ברשת.

על פי העיקרון הזה נולד בבריטניה הריאליטי "The Circle", שלאחרונה קיבל גרסה אמריקאית שמשודרת בנטפליקס (ארבעה פרקים חדשים עולים מדי שבוע ביום רביעי). בתוכנית משתתפים שמונה דיירים, שכל אחד מהם גר בדירה אחרת בבניין, מבלי שיש להם אפשרות לראות זה את זה. ביניהם מתקיימת רשת חברתית וכל אחד מעלה פרופיל לרשת הזאת. יש צ'טים בין הדיירים, יש שיחות פרטיות ושאלות שכולם עונים עליהן ונחשפים לתשובות של כל האחרים. רק שכמו בחיים האמיתיים, לא כל אחד חייב להעלות פרופיל אמיתי שלו, וכך יש דיירים שעלו עם פרופיל מזויף. המטרה: להיות פופולריים ולזכות באהדה של שאר הדיירים וב-100 אלף דולר.

הריאליטי הזה הוא ניסוי מעניין. הוא מראה עד כמה אנחנו ממהרים לשפוט אנשים לפי מראה ראשוני או תחום עיסוק, ועד כמה קל להתחזות למישהו אחר ברשת. כמו כל ריאליטי, הוא מכניס משתתפים מוחצנים שמייצגים כל אחד בדרכו צד שונה בחברה האמריקנית.


שמונה דיירים בבניין אחד, שמתקשרים באמצעות רשת חברתית / צילום מסך

אני בהחלט רואה איך אפשר לגייר את הפורמט הזה ולשדר אותו בישראל, ואין לי ספק שזה יהיה סיפור הצלחה גם אצלנו. אם מסתכלים על זה כניסוי חברתי, אפשר ללמוד ממנו הרבה - בעיקר על השפעת הרשתות החברתיות על הדרך שבה אנשים מתקשרים, אבל יותר מהכל יש הרגשה שבאתם לריאליטי, ויצאתם עם דוקו.

"The Circle", נטפליקס

 

• מתמודד "הכוכב הבא" חשף שהודח

• רוצים להיות דיירים בבית "האח הגדול"?

• וואו: הלוק החדש של איתי לוי

• זלזול בצופים: העולם לא שייך לצעירים

• "איש הניסים": פרופגנדה פרו-פלשתינית

• פרויקט מיוחד: שנת 2020 בסיפורים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר