תערוכת CES: עתיד הבינה המלאכותית לפי LG

העוזרת הקולית תזמין מונית, שואב האבק יבין לבד איפה עדיף לנוע והמערכת הביתית תייעץ לנו באיזה מסעדה לאכול • בפתיחת תערוכת CES, החברה הציגה את חזונה

מתוך התצוגה של מנהלי LG. הבינה המלאכותית תנהל את חיינו בבית ומחוצה לו // צילום: רויטרס // מתוך התצוגה של מנהלי LG. הבינה המלאכותית תנהל את חיינו בבית ומחוצה לו // צילום: רויטרס

תחום הבינה המלאכותית הפך בשנתיים האחרונות לפופולרי אצל יצרניות הטכנולוגיה, בין אם מדובר בזיהוי מצבי צילום במצלמה בסמארטפון, למברשת שיניים המזהה דפוסי שימוש או מכונת גילוח המבצעת עבודה טובה יותר. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (שני) בלאס וגאס לכבוד תערוכת הטכנולוגיה CES, הציגה LG את חזונה ואת הכיוון אליו היא שואפת להגיע עם המוצרים החכמים שלה לבית, לרכב ולדרכים.

עוד ב-The Gadget Reviews:
סמסונג מציגה מסך ללא שוליים

נשיא LG ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה, ד"ר איי.פי פארק, והמייסד-שותף ומנכ"ל חברת Element AI, ג'ן פרנצ'יוס גאן, הציגו את החזון של הבינה המלאכותית המונחת על ידי עוזרות קוליות, שיתקדמו בארבע דרגות.

הדרגה הראשונה היא כזאת המוכרת היום והיא מוגדרת כיעילות. זוהי אוטומציה של פעילות מכשירים בפקודות פשוטות, שכבר היום אפשר לבצע בעזרות פקודות קוליות. למשל, לבקש מהעוזרת הקולית של גוגל – אסיסטנט - להזמין מונית או להדליק את האור. הרמה השנייה היא התאמה אישית, זאת מתמקדת בלמידת דפוסים לייעול והתאמה אישית של פקודות במכשירים, מה שמאפשר להם, כמו אסיסטנט או עוזרת קולית אחרת, לצבור נתונים מאינטרקציות עם הסביבה והמשתמשים, לזהות דפוסים ולהשתפר באמצעותם.

מכונת כביסה ומייבש בעלי חכמים // צילום: אי.פי.אי

ב-LG הסבירו ששואב האבק הרובוטי שלהם - R9, יבין במהלך ניקוי הבית היכן הוא נתקע, כך שבפעם הבאה הוא לא יחזור לאותו מקום. דוגמה אחרת, העוזרת הקולית תשאל את המשתמש בבוקר אם הוא עירני או ישן לא טוב. לפי זה, היא יכולה להציע לו לשתות מיץ תפוזים שהיא יודעת שיש בבית והיא גם יודעת שהוא יכול לעזור לו להתעורר. היא גם יכולה לנגן פלייליסט אהוב.

מהמקרר ועד הטלפון האישי. מתוך תערוכת LG // צילום: אי.פי.אי

הרמה השלישית מוגדרת כמערכת בעלת כושר נימוק. כאן טכנולוגיית הבינה המלאכותית עושה שימוש בלמידה סיבתית, גורמים ותוצאות. מדובר בשילוב של אינטלגנציה קולקטיבית של מערכת המורכבת משילוב של מכשירים ושירותים שונים. המערכת מבינה מה גורם למשתמש לדפוסים והתנהגויות מסוימות וכך היא יכולה לחזות טוב יותר ולקדם תוצאות חיוביות.

העוזרת האישית תדע מה להציע לנו בארוחת הבוקר // צילום: אי.פי

הדוגמה ש-LG נתנה קשורה גם לבוקר. העוזרת הקולית מזהה לפי הקול ולפי מדדי ניטור שינה (למשל, משעון חכם או חיישן אחר) של המשתמש אם הוא ישן טוב בלילה או לא. לפי זה, העוזרת תחליט מה להציע לו לאכול בארוחת בוקר. בין אם מדובר בארוחה מעוררת או ארוחה קלה המיועדת להפחתת לחץ לפני הרצאה. המערכת יכולה לזהות אם אותו משתמש עצבני, ולהציע לו תרגילים להורדת הלחץ או להציע לו במקרה שיש לו פגישה עם בת הזוג, לאכול במסעדה המתאימה להם, הנקבעת לפי ההיסטוריה של המקומות שיצאו אליהם בעבר.

דרגה 4 עדיין רחוקה מאוד והיא מוגדרת כחקר. מדובר בקונספט המכונה "למידה ניסיונית" המבוססת על שיטת מדעית, אשר מערכות בינה מלאכותית יהיו מסוגלות לפתח יכולות חדשות על-ידי גיבוש השערות ובדיקתן. ניתן יהיה לחשוף מסקנות המאפשרות למכונות ללמוד ולהשתפר, תוך בדיקה מה מתאים לאותו משתמש, למשל לפי מצב הרוח שלו (ניטור קבוע של מדדים בריאותיים)  או לפי המראה שלו (עבור בגדים).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר