אחרי עשרות שנים של דיבורים, תכנונים, בנייה ועיכובים, הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים יצאה הבוקר (ראשון) לדרך, ועד כה מדובר בהצלחה גדולה. הנוסעים מרוצים, הנסיעה חלקה וללא תקלות – ואפילו האינטרנט פועל כמעט ללא ניתוקים.
400 נוסעים, רבים מהם חיילים, עלו על הרכבת בתחנת ההגנה בתל אביב, בדרכם לירושלים או לשדה התעופה כשזמן הנסיעה מצטמצם ל-35 דקות, וללא פקקים. "לנו זה פתרון מצויין", סיפר סמל עומרי, המשרת בבקעה, "במקום הסעות מהמרכז לירושלים, עולים על רכבת גם אם צריך לשלם קצת. פעם היינו צריכים אוטובוס מתל אביב לירושלים או להחליף רכבת בנמל תעופה, אבל עכשיו הכל חלק. זה כיף".
"יש כאלה שיוצאים קצת יותר מאוחר מהבית, כי אין יותר כאב ראש של אוטובוס", הוסיף עומרי, "הרווחנו עוד קצת שינה ביום ראשון אבל הגענו מהר לירושלים וצמצמנו את זמן ההמתנה לאוטובוסים שמפזרים לבסיסים".
גם הנהגים עצמם נהנים מהקו החדש, ולמרות שבכל שעה נוסעות ארבע רכבות בקו – שתיים בכל כיוון, מהירות הרכבת מאפשרת להם זמן מספיק להפסקת קפה לאחר כל נסיעה. עובדי התחנה דווקא לא התרגשו מהרגע ההיסטורי, "הכל בינתיים זורם, כמו כל יום עד עכשיו", סיפרו, "פשוט הרכבת ממשיכה ולא מסתיימת בנתב"ג זה כל ההבדל. לא מרגישים שום שינוי ובינתיים ברוך השם אין טענות של נוסעים אז הכל בסדר".
גם בירידה מירושלים הנוסעים, שמספרם התמעט – אך עדיין כמעט ומילא את הרכבת, היו מרוצים. "אני עובד בתל אביב. מאז הרכבת לנתב"ג השתלם להשאיר אוטו בבית" אמר יוסף עבודי, תושב ירושלים, "עכשיו שהקו ממשיך לתל אביב זה מצויין מבחינתי. מי יכול ברכב להגיע היום תוך חצי שעה לתל אביב. שעה נגיד עם כל ההמתנה והגעה מהבית עד לתחנת נבון? תענוג. מאין שגם אחר הצהריים תהיה נסיעה טובה".
"נכון, אני צריכה לצפון תל אביב ובינתיים הרכבת מסתיימת בהגנה, אבל לא נקטר", אומרת שרית שחיכתה גם היא לרכבת מירושלים, "זה חוסך המון זמן גם אם אצטרך מונית בתוך תל אביב." איריס, שנסעה לחיפה דרך תל אביב, הוסיפה: "זה לא נורא אבל אני מקווה שיש סנכרון. מקסימום נחכה כמה דקות, אבל רק שלא נפספס. אם כי בטח הרכבת לחיפה תתעכב אז נספיק", צחקה.
לקראת הכניסה לתחנת נתב"ג אגב כמה נוסעים נבהלו. הסיבה: הכריזה ברכבת הכריזה שזו תחנה אחרונה. "כנראה מישהו שכח לעדכן את הכריזה", אמרו נוסעים. הפקח על הרכבת מיהר להרגיע "הכל בסדר. יטופל. הרכבת ממשיכה".