טירוף הקניות החל: יום הרווקים הסיני כבר כאן

נפתחה תקופת ה"חגים" ברשת • החג הפופולרי ביותר בקרב הישראלים הוא "בלאק פריידי", שיחול ב־29 בחודש • דואר ישראל: נערכים ל־14.5 מיליון חבילות

התושבים זועמים , צילום: דוברות דואר ישראל

מסקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל לקראת חגי הקניות ברשת ו"יום הרווקים הסיני" שנפתח רשמית הלילה בחצות, עולה כי 75% מהציבור היהודי בישראל עורך קניות מוצרים מאתרים בארץ ובחו"ל. 

הסקר נערך החודש באמצעות מכון המחקר "Shiluv I2R", במדגם ארצי ומייצג של 506 גברים ונשים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש. מתוך הקונים באתרי הסחר השונים, 78% מתכוונים להזמין מוצרים בחגי הקניות בסכום ממוצע של 617 שקלים לקנייה, סכום כפול מזה שהם מוציאים בחודש רגיל, שעומד על כ־297 שקלים לקנייה. ה"חג" המוביל בפופולריות שלו הוא ה"בלאק פריידי", שיחול ב־29 בחודש - 65% מהקונים מתכוונים לקנות בו. במקום השני ממוקם יום הרווקים הסיני, שלגביו 50% אמרו שמדובר באירוע המועדף עליהם.

יום הרווקים הסיני // צילום ארכיון

בבדיקה שנעשתה לגבי החסמים בקניות ברשת, עולה כי 69% מאלו שאינם קונים ברשת אמרו שהם מעדיפים לראות פיזית את המוצר לפני הקנייה, 40% חוששים מאיכות ירודה של המוצר, 21% חוששים מפריצה לכרטיסי האשראי ו־13% חוששים מתהליך קנייה מסובך.

ישראל מובילה עולמית בתרבות הקניות הדיגיטליות, ומתברר שלכל אחד מהצרכנים הישראלים יש בממוצע ארבע אפליקציות לקניות בטלפון הנייד האישי, בהשוואה לממוצע העולמי העומד על שלוש אפליקציות לצרכן. 

עוד בנושא: 

• בלעדי: טיסות הלוך ושוב ב-11 יורו לכבוד יום הרווקים הסיני

• הטיפים החמים ליום הרווקים הסיני

• איך להיזהר מהונאות בקניות ברשת?

13% מהרכישות המקוונות בישראל מתבצעות דרך ערוצים דיגיטליים (כמו Instagram), לעומת 9% בממוצע בשאר העולם, ו־27% מהרכישות מתבצעות באמצעות אפליקציות "ארנק דיגיטלי". כיום, יותר ויותר צרכנים מסתמכים על ערוצים דיגיטליים לביצוע רכישות.

כך עולה מהמהדורה השלישית של דו"ח "קונים מקוון" (Connected Shoppers) שפרסמה סיילספורס, המובילה העולמית בתחום שירותי הענן וה־CRM. הדו"ח מנתח מגמות צרכניות המושפעות משלושה סוגי מכירה: קמעונאים, מותגים ושווקים מקוונים (Marketplaces).

במחקר נבדקו יותר מ־10,000 צרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל, מארבעה דורות שונים: דור הבייבי־בומרס (בין השנים 1920-1964), דור ה־X (בין השנים 1980-1965), דור המילניאלס (בין השנים 1996-1981) ודור ה־Z (בין השנים 2001-1997).

הכנות בסין ליום הרווקים // צילום: רויטרס

בישראל, רכישות דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות של קמעונאים (כמו Walmart, Carrefour, Woolworths) מהוות 24% מכלל הרכישות המקוונות, בעוד הממוצע העולמי עומד על 26%. מודלים עסקיים ישירים לצרכן ממשיכים לצמוח - אתרי אינטרנט או אפליקציות של מותגים (כמו שיסיידו, טורי בארץ', קולומביה) מהווים 21% מהרכישות המקוונות בישראל, ו־%18 מכלל הרכישות המקוונות; בישראל, הקניות בשווקים מקוונים (כמו אמזון, עליבאבא, אי־ביי) מהוות 42% מהקניות ברשת, לעומת 47% בממוצע העולמי. ובתקופה שבה כפתורי "קנו עכשיו" נמצאים היום בכל מקום ברחבי הרשת, אי אפשר עוד להתעלם מערוצים דיגיטליים אחרים כמו פינטרסט, וויצ'אט ואינסטגרם, שדרכם מתבצעות 13% מכלל הרכישות המקוונות בישראל ו־%9 מכלל הרכישות המקוונות בעולם. 

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "הצרכנים הישראלים הפכו לחלק מחגיגת הקניות בעולם. אנו צופים עלייה דרמטית של 18% במשקל הפריטים שיוזמנו בחודשי הקניות השנה בהשוואה לנובמבר ודצמבר אשתקד. אנו נערכים להגעה של כ־14.5 מיליון חבילות בחודשים נובמבר ודצמבר, כמיליון חבילות יותר מבתקופה המקבילה אשתקד".  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר