עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (חמישי) כי תקים יחידת אכיפה ייעודית לעבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה.
בהודעה שהוציאה העירייה נמסר כי האכיפה נגד נסיעת אמצעי התחבורה המדוברים, הנוסעים על המדרכות ומסכנים את הולכי הרגל, "הולידה" כ- 19 אלף דו"חות מתחילת שנת 2019 – אולם כעת הוחלט לעלות מדרגה ולהקים יחידת אכיפה ייעודית לנושא.
היחידה תשתייך לאגף הפיקוח בעירייה, ותמנה 25 פקחים מנוסים ומקצועיים שיפעלו בהתאם לתוכנית עבודה במטרה לייצר הרתעה וסדר ברחובות העיר.
פקחי היחידה ישלימו את פעולות האכיפה של עשרות פקחי העירייה ביחידות המרחביות העוסקים באכיפה כללית, ויחד יהוו מכפיל כוח משמעותי שיפעל למען ביטחונם של תושבי העיר והמבקרים בה. המועד בו צפויה להתחיל היחידה את עבודתה - ינואר 2020.
עוד ציינו בעיריית ת"א-יפו, כי החל מהשבוע יש חובת התקנת מספרי רישוי על הכלים המוצבים על ידן.
בתוך כך, החליט שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', על הקפאת ההחלטה לאסור העלאת אופניים לרכבת. השר נימק זאת בצורך "לשמוע הסתייגויות מהציבור".
החלטת רכבת ישראל, שנעשתה בתיאום עם משרד התחבורה, לאסור החל מה-1 בדצמבר העלאת אופניים לקרונות בשעות השיא – הגיעה בעקבות אלפי תלונות שהתקבלו בחודשים האחרונים מצד נוסעים, ובעיקר בעלי מוגבלות ונכים, שהאופניים מפריעים וחוסמים מעברים בתוך הרכבת.
ברכבת הודיעו עוד כי יבנו בהקדם מתקני אחסנה רובוטיים במספר תחנות מרכזיות, בהם יוכלו הרוכבים להשתמש עם הגעתן אליהן. בשלב הראשון יוקמו חניונים בתחנות באר שבע צפון, האוניברסיטה ונתניה, בהן יותקן מתקן רובוטי מעל פני הקרקע, ובתחנות הרצליה ות"א סבידור מרכז, שם יותקן מתקן רובוטי תת קרקעי.