המאבק ברוכבים: גם פקחים עירוניים יאכפו חובת לוחיות זיהוי

ועדת הכלכלה אישרה את הצו שיאפשר לרשויות המקומיות להצטרף למשטרה באכיפת התקנת הלוחיות • בחודשיים האחרונים נרשמו כ-1,370 דוחות • גובה הקנס יעלה בהדרגה מ-100 שקלים עד ל-750 שקלים בתוך שנתיים

אכיפה ברחובות תל אביב. צילום: יהושע יוסף

הפקחים העירוניים יקבלו סמכויות חדשות באכיפת התקנת לוחיות זיהוי בכלי תחבורה קלה. כך אישרה היום (ראשון) ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, בצו שהגיש המשרד לביטחון לאומי.

רוכב קורקינט נעצר במהלךפעילות אכיפה של שוטרי המחוז הצפוני כנגד רוכבי דו גלגלי שמסכנים את משתמשי הדרך בעיר עפולה // שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עד כה, רק שוטרים יכלו לאכוף את החובה להתקין לוחיות זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים. על פי הצו החדש, יתאפשר לרשויות המקומיות להסמיך את הפקחים לרשום דוחות על היעדר לוחית זיהוי או על לוחית לא תקינה.

ח"כ ביטן: "העיקר שתהיה התקדמות ויהיו פחות תאונות דרכים בהן מעורבים הכלים הללו"

"הצו יאפשר לפקחים לאכוף איסור נהיגה בכלי תחבורה קלה שנושא לוחית זיהוי לא תקינה, או לא נושא לוחית זיהוי בכלל", הסבירה נציגת המשרד לביטחון לאומי, לינוי מני. לדבריה, נדרש תיקון לחוק כדי להעניק לפקחים את הסמכות לאכוף את העבירות.

קנסות בסכומים עולים

מערך הקנסות יופעל באופן הדרגתי: בתחילת הדרך, מה-1 בספטמבר 2024, יעמוד הקנס על 100 שקלים בלבד. כעבור שנה יעלה ל-500 שקלים, ומספטמבר 2026 יגיע ל-750 שקלים.

אופניים חשמליים ברחובות תל אביב, צילום: יהושע יוסף

נציג המשטרה, רפ"ק אבנר גרוס, דיווח כי מתחילת ספטמבר ועד ה-22 באוקטובר כבר נרשמו 1,370 דוחות בגין אי התקנת לוחית זיהוי. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, בירכה על הצו והביעה תקווה שבעתיד תתאפשר גם אכיפה אלקטרונית.

"העיקר שתהיה התקדמות ויהיו פחות תאונות דרכים בהן מעורבים הכלים הללו", סיכם יו"ר הוועדה ביטן את הדיון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר