טיסה במחלקת עסקים למרחק קצר נחמדה ומפנקת, ולרוב משמשת אנשי עסקים שנמצאים מעל העננים ברוב ימות השנה, אך הפינוק האמיתי מגיע בטיסות הארוכות שנמשכות כעשר שעות ויותר. טיסות ארוכות לרוב אינן פשוטות. אין מקום לרגליים, די משעמם למרות מערכות הבידור הקיימות במטוסים, והאוכל לא פעם לא מספיק טוב.
בדקנו אילו חברות תעופה ממריאות מישראל למרחקים ארוכים, ובחרנו את מחלקות העסקים הכי מעניינות. אחת טסה לדרום אמריקה, שתיים לארה"ב (כמה יעדים במדינה), אחת להונג קונג והאחרונה לסין. אז איך אפשר להעביר טיסה כל כך ארוכה בהנאה גדולה? תתפלאו, זה אפשרי ואפילו לא כזה יקר.
האינאן
בישראל לא פועלות הרבה חברות אסיאתיות, אך השירות של אותן חברות הוא בדרך כלל יוצא מן הכלל. בחברה הסינית מציעים ללקוחות העסקיים איסוף פרטי מהבית לנמל התעופה, ועל המטוס עצמו האיכות לא נופלת מהשירות.
גם כאן המיטה שטוחה, והנוסעים מקבלים אוזניות אוטמות רעשים של חברת Bose וערכת נוחות של חברת Bvlgari. הנוסעים במחלקה בוחרים מתי לקבל את הארוחות מתוך תפריט רחב של ארבע מנות עיקריות, וזאת לצד חטיפים ומשקאות המוגשים באופן חופשי במהלך כל הטיסה.
בהאינאן השקיעו גם בקפה, והנוסעים יכולים לבחור מבין שישה סוגים שונים של חברת נספרסו. לשומרי הכשרות כדאי לדעת שהאינאן איירליינס מספקת ארוחות כשרות בפיקוח בד"ץ העדה החרדית בכל טיסותיה מישראל לסין. לאחר הארוחה מקבלים הנוסעים פיג'מה ונעלי בית וברגע שיבקשו, הדיילים יציעו עבורם את המיטה לקראת השינה.
כמה זה עולה לכם? כ־2,575 דולר לשנזן, סין.
LATAM
חברת התעופה הדרום-אמריקנית פועלת בישראל עם מטוסי הדרימליינר שלה. במחלקת העסקים של החברה 30 מושבים, כולם מגיעים למצב שכיבה מלא באורך של כ־1.81 מטרים. המסכים במחלקת העסקים הם בגודל של 15.4 אינץ', והארוחות המוגשות במהלך הטיסה גדולות ב־50% מאשר במחלקת התיירים. נוסעי מחלקת העסקים יכולים לבחור בין שלוש אפשרויות שונות בכל ארוחה - מנות בסגנון אמריקה הלטינית, בינלאומיות או צמחוניות - כולן הורכבו על ידי שפים מוכרים בדרום אמריקה.
כמה זה עולה לכם? החל מ־1,990 דולר לטיסה הלוך־חזור לסאו פאולו, ברזיל.
קתאי פסיפיק
ואם בחברות אסיאתיות עסקינן, כדאי שתכירו את אחת החברות הטובות בעולם. החברה ההונג־קונגית דורגה במקום הרביעי בעולם בדירוג Skytrax לשנת 2019. היא מפעילה את מטוסי האיירבוס 350 החדשים, בדיוק כמו אלו המתוכננים להיכנס לארץ על ידי בריטיש איירווייז והיא החברה הראשונה שהפעילה אותם בקו לישראל.
התפריט החדש יציע מעתה שש אפשרויות למנה עיקרית, בהשוואה לארבע אפשרויות בעבר, כאשר המנות החדשות שהתווספו הן: מרק נודלס והמבורגר אמריקני. כמו כן, יש אפשרות לארוחה קלה. יתרה מזאת, תפריט ארוחת הבוקר הוכפל ומציע מעתה ארבע אפשרויות לבחירת הסועד, כאשר התווספו לתפריט ארוחת בוקר מערבית וארוחת בוקר סינית חמה ומסורתית. מחלקת העסקים במטוס מציעה כמובן גם מיטה שטוחה ומעין חדר פרטי ברמה גבוהה במיוחד. המסכים האישיים הם בגודל 18.5 אינץ' והמיטה באורך של יותר מ־1.90 מטרים.
כמה זה עולה לכם? החל מ־3,207 דולר להונג קונג וחזור.
דלתא איירליינס
על סטנדרט אמריקני מיותר להרחיב. מיטות באורך של יותר משני מטרים, צוות שמדבר גם בעברית וארוחה בת חמש מנות שהורכבה על ידי כמה שפים, וזה עוד לפני שהזכרנו את הקונסיירז'. במהלך כל שעות הטיסה עומד לרשות הנוסעים מזנון פתוח עם חטיפים, פירות ומשקאות קלים ואלכוהוליים. מאסטר הסומלייה של החברה, אנדראה רובינסון, בוחרת את תפריט היינות בכל שנה מחדש ומלבד התא הפרטי, הנוסעים נהנים ממרחב עבודה גדול ותא אחסון גדול במיוחד. החברה מפעילה את מטוסי האיירבוס 330-300.
כמה זה עולה לכם? כ־3,768 דולר לניו יורק.
יונייטד איירליינס
חברת התעופה האמריקנית הציגה לאחרונה את "פולאריס" - מחלקת העסקים החדשה של החברה. במחלקה שמים דגש על איכות השינה עם מושבי מיטה באורך שני מטרים, אשר עוצבו במסגרת שיתוף פעולה עם Acumen Design Associates ו־PriestmanGoode, ומיוצרים על ידי Zodiac Seats United Kingdom.
המרחב האישי של כל נוסע, אשר תוכנן כמעין סוויטה אישית, יכלול שלט "נא לא להפריע", תאורת אווירה, תמיכה בפלג גוף תחתון, כמה אזורי אחסון, משטחים נפרדים לארוחה או לעבודה ומערכת בידור הכוללת צג 16 אינץ' ברזולוציה גבוהה.
אם כל זה לא מספיק, בקווים לישראל וממנה כל המנות, כולל מגש הקינוחים, הוכנו במיוחד על ידי השפים אביב משה, מאיר אדוני ומיקי שמו. כמו כן, בחברה החלו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חנות היוקרה Sak's Fifth Avenue שבמסגרתו ייהנו הנוסעים מקולקציית מצעים ייחודית.
בכל הטיסות יוצעו גם נעלי בית, ובטיסות שאורכן יותר מ־12 שעות תוצענה גם פיג'מות מעוצבות. ערכות השירות החדשות יכללו בין השאר מסכות עיניים בעלות עיצוב ארגונומי ומוצרים נוספים מבית Soho House & Co.'s Cowshed Spa.
כמה זה עולה לכם? החל מ־4,100 דולר בטיסה לניו יורק.
בכל החברות, מדיניות הכבודה לנוסעי העסקים נוחה יותר מאשר במחלקת התיירים. הנוסעים במחלקת העסקים מורשים להיכנס ללאונג'ים בנמלי התעופה לפני הטיסה, וכולם זוכים לעלייה מוקדמת למטוס וכן לירידה ממנו ראשונים לפני כל שאר הנוסעים. בכל חברות התעופה יש מערכת בידור אישית ועשירה בתכנים, סרטים, סדרות ומוזיקה מכל העולם. כל נוסעי מחלקת העסקים זוכים לצ'ק־אין נפרד, מהיר ונוח.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו