הרכבת עצרה את אקדמי ואת טור בריטניה לעשרים דקות ואז... התחיל המרדף הגדול. יום הפכפך, דרמטי ולוהט נרשם הערב בקטע השלישי בטור בריטניה שכלל עצירה של המירוץ כולו למעלה מ-11 דקות בגלל רכבת ארוכה במיוחד וסיום אופטימי נוסף לקבוצת ישראל סייקלינג אקדמי שנהנית מיכולת גדולה של דוידה צ'ימולאי שגם הערב סיים במקום השני.
הדרמה החלה בצורה לא צפויה כ-55 ק"מ לפני סיומו (183 ק"מ מברוויק לניוקאסל: הפלוטון שעט לעבר פסי רכבת בדיוק כשהמחסום הורד בעיצומו של מרדף אחרי קבוצת הבריחה. מחצית מהפלוטון, כולל כל רוכבי אקדמי שהובילו אותו, חצו בזמן את המסילה, אבל מחצית מהפלוטון נותרה מאחור.
הרוכבים מחכים שהרכבת תעבור, היום // צילום: נועה ארנון
מה עושים? השופטים שברו את הראש, חוקי איגוד האופניים העולמי מחייבים במקרה כזה לאפשר לבריחה להמשיך לדהור, בזמן שרק הפלוטון נעצר ומאפשר לאלו שנתקעו מאחור לצמצם טווח.
צוות השיפוט בקטע לקח החלטה אחרת: בזמן שהחוק היבש היה מאפשר לבורחים להבטיח את הניצחון, לאור ההמתנה הבלתי נגמרת של 11 דקות עד חלוף הרכבת, אבל חוק ההגיון הופעל והשופטים הורו גם לבריחה לעצור והחלו את המירוץ למעשה מחדש עם אותו פער מהבריחה, כמעט 4 דקות.
המרוץ נפתח מחדש, הבורחים נהנו ממנוחה ארוכה יחסית והפלוטון עמל קשה הרבה יותר כדי לתפוס את הבורחים. רוכבי אקדמי, בראשות עומר גולדשטיין, שרפו את הרגליים בלי רחמים עד שקילומטר לסיום הצליחו לתפוס את הבריחה.
בקטע הסיום (עליה משופעת), צ'ימולאי שוב ניסה לתקוף לניצחון מהמקום השלישי כשמקדימים אותו שניים מהרוכבים הגדולים בעולם: דילן כרונווגן (מנצח הקטע מקבוצת יומבו ויסמה) ומתאו ואן דר פואל מקורנדון סירקס. "איבדתי עשר שנים מהחיים היום, רובם בעליית הסיום", הודה האיטלקי שמחזיק במקום השני הכללי, שבע שניות אחרי המוביל מתיאו טרנטין.